فونیکسریمکسبهتام

برف و یخ در معابر قزوین همچنان تلفات می‌گیرد

عصر خودرو-با وجود گذشت نزدیک به یک هفته از بارش برف در شهر قزوین همچنان شاهد یخ‌زدگی ناشی از وجود برف در برخی معابر اصلی و فرعی شهر هستیم که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

برف و یخ در معابر قزوین همچنان تلفات می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،از قزوین همزمان با بارش برف اخیر که بیش از نیمی از کشور را درگیر خود کرده بود قزوین نیز در مرکز کشور در معرض بارش‌های خوبی قرار گرفت؛ هرچند وزش باد موجب عدم ماندگاری بیش از حد این برف در بسیاری از نقاط شد و تابش آفتاب نیز در دو روز گذشته در آب شدن برف و یخ بی تأثیر نبوده اما آنچه مورد اهمیت است مدیریت بحران در استان و همچنین مدیریت شهری پس از بارش برف در شهرهای مختلف استان است.
    یک هفته از بارش برف در شهر قزوین می‌گذرد اما همچنان معابر مختلف فرعی و اصلی همچنان شاهد یخ‌زدگی و وجود برف در خود هستند که حتی تابش چندروزه آفتاب نیز نتوانسته آن‌ها را آب کند و خدا می‌داند اگر همین تابش چند روزه نور خورشید نیز نبود امروز چه بر سر معابر شهر قزوین می‌آمد.
    پس از مدت‌ها چشم به راهی، زمستان روی خود را به مردم قزوین نشان داد اما این بار یک هفته از بارش برف و وقوع کولاک گذشته و همچنان شاهد اتفاق برخی مشکلات ناشی از بارش برف مانند زمین خوردن خردسالان و یا کهن‌سالان هستیم که شیرینی این برف را به کامل برخی از مردم تلخ کرده است.
    شاید ذوق و شوق برف مانند گذشته‌ها دیگر در اذهان مردم باقی نماند، خیابان و کوچه‌ها را اگر گذری بیاندازیم متوجه می‌شویم که همچنان معابر شهر را برف پوشانده است؛ همه این‌ها در حالی است که رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین چندی پیش در خبری از حضور 260 نفر عوامل اجرایی و نظارتی و همچنین یک هزار نفر نیروی کارگر در عملیات برف‌روبی شهر قزوین خبر داده بود.
    وی که خبر خود را از طریق پرتال شهرداری قزوین اعلام کرده است ،می‌گویند: در این مدت 12 هزار کیسه انواع ماده یخ‌زا در شهر توزیع شده و 54 دستگاه خاور کمپرسی 40 دستگاه نیسان 30 دستگاه با 4 دستگاه گریدر و دو دستگاه لودر به ارائه خدمات مشغول شدند.
    بگذریم از اینکه در همین خبر عنوان شده شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل مربوط به برف‌روبی در سطح شهر موضوع را از طریق شماره تلفن‌های علامت سؤال به معاون خدمات شهری و دوباره با تلفن‌های علامت سؤال به سازمان مدیریت پسماند یا سامانه دوباره علامت سؤال اطلاع داده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات‌رسانی شود.
    باید توجه داشت که اولین برف آقای شهردار در قزوین و اولین زمستانی که شهردار سابق بویین زهرا در قزوین به خود دید با همه زحمات مجموعه خدمات شهری، باب میل مردم نبوده است چراکه با گذاری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌ها و یا گشت و گذاری در کوچه‌های شهر متوجه گلایه‌مندی مردم از عدم برف‌روبی و بازگشایی برخی معابر اصلی و فرعی هستیم.
    نکته‌ای که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد این مهم است که در روزهای برفی شاید ساده‌ترین کمکی که می‌شود به مردم کرد، تسهیل در عبور و مرور و همچنین حرکت ناوگان حمل‌ونقل عمومی است اما متأسفانه علیرغم جنجال زیادی که تاکسیرانی قزوین در آستانه ورود تاکسی‌های اینترنتی به قزوین داشت بازهم شاهد خدمات‌رسانی ناموفق تاکسی و اتوبوس در نقاط مختلف قزوین در ایام برفی بودیم.
    البته واقعیت چنین روزهایی دور از انتظار نیست و نمی‌توان همه هجمه‌ها را به سمت شهرداری قزوین برد چراکه بخشی از این موضوع به فرهنگ خود مردم نیز بازمی‌گردد اما آنچه اهمیت دارد، بهبود و کارآمد شدن نظارت بر این ناوگان و درس گرفتند و بهره‌مندی از این مشکلات برای مقابله با مشکلات و بحران‌های بعدی است تا در بخش‌های دیگر به‌جای نگرانی از سر خوردن، شکستن پا و یا در راه ماندن به زیبایی‌های این نعمت خدادادی بنگریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو