فونیکسریمکسبهتام

فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی اهواز

عصر خودرو-مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی اهواز و همچنین تردد خودروهای فرسوده را ازعوامل افزایش آلاینده ها در اهواز است.

فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی اهواز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، احمد رضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اساس بررسی انجام شده سهم صنعت در آلودگی هوای اهواز 60 درصد، خودرو 35 درصد و پنچ درصد سایر عوامل از جمله آتش زدن مزارع است؛ بیشترین میزان آلایندگی هوای اهواز در بخش صنعت مربوط به شرکت نفت و فعالیت فلرهای نفتی است.
    وی با اشاره به سوخت نیروگاه رامین  بیان داشت: در 3 سال گذشته بسیاری از صنایع از جمله نیروگاه رامین نوع سوخت خود را به گاز تغییر دادند اما فلرهای نفتی همچنان باعث آلودگی هوای اهواز هستند.
    مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در 2 سال گذشته و پس از برجام، تولید نفت در خوزستان افزایش یافته، اما فرسوده بودن تاسیسات شرکت نفت باعث افزایش میزان آلاینده ها در هوای اهواز شده است.
    لاهیجان زاده با اشاره به تشدید آلودگی های اهواز افزود: در گذشته فلرهای نفتی محدود بودند اما هم اکنون از هر نقطه اهواز که وارد می شویم فلرهای نفتی در حال فعالیت هستند و آلودگی هوای اهواز را تشدید می کنند.
    وی گفت: پروژه قطار شهری اهواز پس از 16 سال موفق به راه اندازی 10 کیلومتر هم نشده است؛ راه اندازی قطار شهری می تواند در کاهش آلایندگی اهواز تاثیر گذار باشد.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهوازکه در سال 91 مطالعه و گرد آوری شد بیان کرد: در این طرح 10 برنامه برای کاهش آلایندگی هوای اهواز در بخش های مختلف تدوین و مشخص شده که برای اجرایی شدن این برنامه ها لازم است تمامی بخش ها با این اداره کل همکاری داشته باشند.
    وی پیگیری قضایی را از دیگر راه های مقابله با آلودگی فلرهای نفتی در اهواز عنوان کرد.
    مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تنها نباید اداره محیط زیست برای کاهش آلودگی هوای اهواز وارد عمل شود بلکه تمامی دستگاه ها و شرکت ها باید به این موضوع ورود کنند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط