فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل مرکز معاینه فنی:

اجرای «طرح کاهش» انتظارات را برآورده نمی‌کند

عصر خودرو- مدیرعامل مرکز معاینه فنی با بیان اینکه اجرای «طرح کاهش» در تهران از ضعف های بسیاری برخوردار است، گفت: طرح کاهش در تهران صرفا کنترل معاینه فنی است.

اجرای «طرح کاهش» انتظارات را برآورده نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، نواب حسینی منش درباره مشکلات و ضعف های «طرح کاهش» ( ال.ای.زد) عنوان کرد: همه جای دنیا طرح کاهش را به عنوان مدیریتی واحد تعریف کرده اند. در این مدیریت واحد صرفا بحث های ترافیکی، کنترلی و سیاست گذاری ها مطرح نیست. بلکه همه این مباحث با یکدیگر ترکیب شده اند.

    وی افزود: به عنوان مثال شهر میلانِ ایتالیا هم زمان با اجرای طرح کاهش، بحث توسعه حمل و نقل پاک مانند دوچرخه، توسعه پیاده راه ها، نصب دی پی اف بر روی خودروهای دیزلی، محدودیت عمر ناوگان و بسیاری از آیتم های دیگر را در کنار هم اجرا کرد و همه این مباحث در کنار یکدیگر توانست باعث اجرای این طرح شود.

    مدیر عامل مرکز معاینه فنی با بیان اینکه طرح کاهش در تهران صرفا کنترل معاینه فنی است که این معاینه فنی از گذشته قانون بوده و باید پیش از این اجرا می شد، تصریح کرد: در حال حاضر معاینه فنی در قالب طرح کاهش اجرا می شود اما این اصلا کافی نیست و انتظارات من را به عنوان یک کارشناس در این حوزه برآورده نمی کند.

    وی خاطرنشان کرد: ما حتما نیازمندیم تا برای توسعه اجرای طرح کاهش بتوانیم ورود خودروهای کاربراتوری، خودروهای فرسوده و موتور سیکلت ها را که بسیار آلاینده هستند کنترل کنیم. همچنین باید حمل و نقل دوچرخه را که تکمیل کننده شبکه توسعه حمل و نقل عمومی ما است، در مراکز مرکزی شهر افزایش دهیم. در کنار همه این مسائل می توان گفت که واقعا طرح کاهش و مناطق کم انتشار را دارا هستیم.

    حسینی منش با بیان اینکه مناطق کم انتشار صرفا این نیست که خودرو معاینه فنی داشته باشد، خاطرنشان کرد: زیرا خودرویی که معاینه فنی هم داشته باشد در حد استاندارد آلایندگی تولید می کند. اما با توجه به وفور خودروهایی که در شهری مانند تهران وجود دارد، این حد استاندارد باز هم بسیار بسیار بالاتر از استاندارد جهانی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو