فونیکسریمکسبهتام

پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران (۲۳)

صالحی نیا خبر داد: طرح نوسازی ۲۲۰ هزار خودرو سنگین فرسوده طی سه سال

عصر خودرو- صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو گفت: برنامه ریزی های لازم برای جایگزینی بخش اعظم خودروهای سنگین فرسوده طی یک دوره ۳ تا ۴ ساله انجام شده است.

صالحی نیا خبر داد: طرح نوسازی ۲۲۰ هزار خودرو سنگین فرسوده طی سه سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، صالحی نیا ادامه داد: طی سالهای اخیر سعی در تبیین اهداف و سیاستهایی در جهت توصعه صنعت خودرو داشته ایم.
    امیدواریم شرکتهای بزرگ و خوش سابقه داخلی و خارجی بتوانند در آینده و در مسیر تحقق اهداف تعیین شده برای صنعت خودرو علی الخصوص موارد ذکر شده در سند 1404 و نیز در جهت رفع کاستی ها و نواقص نقش موثری ایفا کنند.
    وی افزود: برای تحقق اهداف مدنظر همچون پلتفرم های نو، همکاری های بین المللی جدید، همکاری با شرکای داخلی و خارجی، استفاده از ظرفیت های طراحی و مهندسی داخلی و توسعه توانمندی ها و بکاری گیری ظرفیت های بخش قطعه سازی که بسیاری از سیاست های کلان را نیز پوشش می دهد عزم جدی داریم.
    صالحی نیاز در ادامه سخنانش گفت: 70 درصد از مجموعه صنعت خودرو را قطعه سازی تشکیل می دهد و استفاده حداکثری از ظرفیت های آن در تامین زنجیره ارزش و نیز بهبود شاخص های کیفی تولیدات این صنعت از مهم ترین سیاست های کلان موجود در کشور است.
    باید به لحاظ نرم افزاری در همکاری با برندهای بین المللی و نیز استفاده از خدمات فنی مهندسی مشترک و تامین نیازهای تجهیزاتی و به روز رسانی آنها کارهای لازم انجام شود. رقابتی کردن تولید محصولات از مهم ترین استراتژی های موجود است و استفاده از مجموعه قطعه سازی برای تحقق این مهم یکی از اصلی ترین راه ها برای تحقق این مهم خواه بود و تمامی نهادهای مرتبط باید این مسأله را جدی بگیرند.
    وی در ادامه با تأکید بر دستیابی هرچه سریع تر به مسائل تعیین شده در سند 1404 گفت: هریک از تولیدکنندگان باید به زودی وارد این عرصه شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده انجام پشتیبانی های لازم از طریق منابع بانکی، ارزی و صندوق توسعه ملی بوده و ارزان ترین راه ها را برای پشتیبانی از این صنعت در نظر دارد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بحث مهم دیگر نوسازی خودروهای سنگین است. در حال حاظر انبوهی از خودروهای فرسوده در جاده ها داریم که برنامه نوسازی آن طی 3 تا 4 سال آینده، توسط ریاست محترم جمهوری تبیین شده است. از تمامی خودروسازان، قطعه سازان و شرکت های مهندسی و طراحی دعوت می کنیم کارگروهی برا تحقق این هدف با محوریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تشکیل دهند.
    وی در خاتمه افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال اول 50 هزار دستگاه، سال دوم 70 تا 80 هزار دستگاه و سال سوم 80 تا 90 هزار انواع خودروی فرسوده از رده خارج و با خودروهای جدید و به روز جایگزین خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو