فونیکسریمکسبهتام

پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران (۲۵)

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا: تمامی قراردادهای خارجی آینده سایپا با داخلی سازی حداقل ۵۰ درصدی همراه خواهد بود

عصر خودرو- محسن جهرودی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در جریان پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو گفت: گروه خودروسازی سایپا در قراردادهای خارجی آینده خود، تولید داخلی حداقل ۵۰ درصدی را مدنظر قرار خواهد داد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا: تمامی قراردادهای خارجی آینده سایپا با داخلی سازی حداقل ۵۰ درصدی همراه خواهد بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، جهرودی ادامه داد: طی سالهای اخیر با وجود محدودیت های شدید، جوانان کشور به مرزهای جدیدی از دانش دست یافته و حرکت چرخ صنعت خودروی کشور را تداوم بخشیدند. ایران با توجه به قرارگیری در منطقه استراتژیک و دسترسی به بازارهای بزرگ و مهم از مناطق جذاب برای انواع سرمایه گذاری های کلان صنعتی است.
    مدیرعامل سایپا اظهار داشت: هم اکنون ارزش صنعت خودرو جهان معادل 3000 میلیارد دلار یا به عبارتی معادل 4 درصد GDP کل دنیاست. در سال 2015 سهم تامین کنندگان قطعه از صنعت خودرو حدود 80 درصد بوده و این شرکت ها در سالهای اخیر به تولید محصولات استراتژیک ازجمله پیشرانه و جعبه دنده نیز وارد شده اند. در حال حاظر سهم قطعه سازی از توصعه صنعت خودرو 50 درصد بوده و پیش بینی می شود در سال 2020 این رقم به 70 درصد برسد.
    وی افزود: حضور در بازار جهانی، تخصص گرایی و اقتصادی تر کردن فرآیند تولید از عوامل اصلی موفقیت قطعه سازان است. در دهه 90 میلادی، افزایش خودکفایی در دستور کار صنعت قطعه سازی قرار گرفته است. در حال حاض نیز به دنبال کاهش قیمت تمام شده و استفاده از دانش داخلی و بازنگری در ساختارهای اصلی موجود هستیم.
    جهرودی گفت: ایران در جمع خودروسازان دنیا جایگاه پانزدهم را دارد. هم اکنون 1200 قطعه ساز در داخل کشور داریم که سال گذشته فروشی بالغ بر 8 میلیارد دلار بوده است.
    مدیرعامل سایپا در ادامه بیان داشت: این گروه خودروسازی در راستای توسعه محصولات، امسال محصول ایمن و اقتصادی کوییک را با فناوری روز و طراحی نوین روانه بازار کرد که مورد توجه مشتریان نیز قرار گرفت. از طرفی، در جهت مشتری مداری هرچه بیشتر، طی ماه های گذشته با بیش از 11 خودروسازی بزرگ دنیا مذاکره داشته ایم تا تنوع محصولات را افزایش دهیم، البته تمرکز اصلی قطعاً روی دو سگمنت A و B- خواهد بود. تولید دانش و داخلی سازی قطعات یکی از استراتژی های مهم سایپا بوده و هست. آماده ایم تا سال 1400 به تولید 1 میلیون دستگاه و تا 1404 به 1.5 دستگاه دست یابیم. همچنین در نظر داریم با معرفی یک مگا پلتفرم سالانه یک محصول جدید به بازار عرضه کنیم.
    وی ادامه داد: شرکت سایپا سیتروئن یک سال پیش تشکیل شد و امروزه در راستای استانداردهای جهانی به فعالیت های نوین خود ازجمله تولید پیشرانه ادامه می دهد و صادرات 30 درصدی تولیدات به عنوان یکی از ارکان اصلی این شرکت در دستور کار قرار دارد. از دیگر دستاوردهای این شرکت نیز می توان به آغاز عرضه دو محصول جدید شامل C3 و C3 XA در بازار کشور اشاره کرد.
    جهرودی گفت: در حال حاضر تمرکز خودروسازان بر یکپارچه سازی سیستم ها و برند سازی فروش است. در کشورمان نیز با رهنمودهای ریاست محترم جمهور و همراهی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت یک تحول اساسی در صنعت خودرو در حال رخ دادن است. گروه سایپا نیز سهم قابل ملاحظه ای در قدم های این تحول همچون نوسازی ناوگان خودروهای سنگین و انجام حمایت های لازم جهت واگذاری صنعت قطعه سازی به متخصصان آن ایفا خواهد کرد.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه اظهار داشت: تعهد می نماییم در تمامی قراردادهای جدید خارجی آینده، ساخت داخلی حداقل 50 درصدی در زمان آغاز تولید را مدنظر قرار دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو