فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۶۲۶»

بررسی سیستم‌های کاهنده آلودگی هوا در دانشگاه امیرکبیر

عصر خودرو- با همت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر نهمین کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت با هدف تبادل آخرین یافته‌های علمی در این حوزه آغاز به کار کرد.

بررسی سیستم‌های کاهنده آلودگی هوا در دانشگاه امیرکبیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  دکتر فتحی، دبیر علمی نهمین کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی امروز با اشاره به برگزاری نهمین دوره از این کنفرانس در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: در دوره‌های قبل این کنفرانس در سایر دانشگاه‌های کشور برگزار شده بود.

    وی برگزاری این کنفرانس را یکی از مهمترین کنفرانس‌های علمی کشور دانست و ادامه داد: بر این اساس در کمیته علمی آن، افراد شناخته شده‌ای عضو هستند.

    فتحی، ایجاد شرایطی برای تبادل یافته‌های علمی و توسعه همکاری‌های علمی را از اهداف برگزاری این کنفرانس نام برد و یادآور شد: در این کنفرانس 190 مقاله از کشورهای کانادا، چین، دانمارک، آلمان و کره ارسال شده است.

    دبیر علمی نهمین کنفرانس بین المللی سیستم ها و فناوری‌های الکترونیک قدرت و محرکه‌های الکتریکی، اضافه کرد: از تعداد مقالات ارسال شده 76 مقاله برای ارائه شفاهی و 34 مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شدند.

    فتحی، برگزاری 7 کارگاه آموزشی و پنل‌های تخصصی را از دیگر برنامه‌های جانبی این کنفرانس نام برد و یادآور شد: در این دوره از کنفرانس 10 مقاله برتر این کنفرانس در ژورنال امیرکبیر منتشر می‌شود، ضمن آنکه در IEEE نیز نمایه‌سازی می‌شود.

    وی با اشاره به اهمیت الکترونیک قدرت، توضیح داد: الکترونیک قدرت یکی از موضوعات مهم روز در جهان است؛ چراکه این سیستم‌ها در همه حوزه‌ها از خانه و اداره تا صنعت و شبکه‌های برق کاربرد دارد.

    عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه حوزه‌هایی چون تولید پراکنده، شبکه‌های هوشمند و منابع انرژی‌های تجدیدپذیر بدون به کارگیری الکترونیک قدرت امکان پذیر نیست چراکه برای اتصال خروجی منابع تجدید پذیر به شبکه نیاز به تبدیل و تغییراتی در مشخصه های برق است که این امر با سیستم های الکترونیک قدرت میسر است.

    فتحی اضافه کرد: علاوه بر آن، این سیستم‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند شبکه‌های قدرت در حمل‌ونقل الکتریکی و همچنین استفاده بهینه از انرژی و کاهش آلودگی هوا نقس مهمی دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو