فونیکسریمکسبهتام

تخفیف ۲۰درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر

عصر خودرو- قائم مقام معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اعمال تخفیف ۲۰ درصدی به دارندگان معاینه فنی برتر در پرداخت عوارض طرح جدید ترافیک خبر داد.

تخفیف ۲۰درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، شهریار افندی زاده  با بیان اینکه پس از تایید فرمانداری طرح جدید ترافیک تهران از فروردین ماه سال 97 اجرا خواهد شد، تصریح کرد: طرح ترافیک جدید تهران در راستای مدیریت تقاضای سفر، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و در محدوده مرکزی شهر اجرا می‌شود.

    وی در تشریح جزئیات این طرح با بیان اینکه بزودی سامانه‌ای معرفی خواهد شد تا افراد نسبت به ثبت اطلاعات خودروی خود قبل از اولین ورود به محدوده طرح ترافیک اقدام کنند تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با ایجاد یک حساب شهروندی، علاوه بر ثبت اطلاعات خود ، از طریق شارژ مبلغی در این حساب نسبت به پرداخت عوارض ورود به محدوه طرح ترافیک بصورت روزانه اقدام کنند.

    قائم مقام معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص نحوه تعیین عوارض روزانه اظهارداشت: ساعت ورود و خروج خودرو از طریق دوربین‌های ثبت تخلف در محدوده طرح ترافیک و براساس فرمول محاسبه شده و از آن حساب کاربری که شارژ شده است کسر خواهد شد.

    افندی زاده در ادامه با تاکید بر اینکه خودروها با سن 4 سال تولید معاف از معاینه فنی هستند تصریح کرد: برابر قانون ورود وسائل نقلیه به محدوده  طرح ترافیک و محدوده  زوج و فرد منوط به داشتن معاینه فنی و یا معافیت از آن است این در حالیست که در طرح ترافیک جدید، دریافت معاینه فنی برتر را به عنوان شاخص تخفیف در عوارض ورود به این محدوده دیده شده است مطرح کرده است.

    قائم مقام معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مصوبه جدید شورای اسلامی شهر در ارایه تخفیف 20 درصدی به دارندگان معاینه فنی برتر خلاف قانون نیست اظهارداشت: در طرح جدید پیشنهاد شده آن دسته از خودروها که معاف از انجام معاینه فنی هستند چنانچه موفق به دریافت معاینه فنی برتر شده که نشان از کم آلایندگی خودرو دارد،مشمول 20 درصد تخفیف در پرداخت عوارض ورود به محدوده شوند.

    افندی زاده در پایان تصریح کرد:بر اساس مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، شهرداری تهران موظف است حداکثر ظرف سه ماه از آغاز اجرای این طرح، بررسی و تحلیل نتایج حاصل از اجرای آن در حلقه اول (محدوده طرح ترافیک ) انجام مطالعات لازم درخصوص آثار ترافیکی و اجتماعی تغییرات جدید در حلقه دوم (محدوده زوج یا فرد)، نسبت به ارایه گزارش به شورای حمل ونقل و ترافیک تهران اقدام تا درخصوص اجرای این محدوده زوج یا فرد(حلقه دوم) تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو