فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری ها:

۹۹ دستگاه خودروی آتش نشانی به دهیاری ها تحویل داده شد

عصر خودرو- معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشورگفت : ۹۹دستگاه خودروی آتش نشانی نیمه سنگین به دهیاری های دارای شرایط در سراسر کشور تحویل داده شد.

۹۹ دستگاه خودروی آتش نشانی به دهیاری ها تحویل داده شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سعیدرضا جندقیان  افزود: به منظور افزایش ایمنی و تجهیز واحدهای آتش نشانی و خدمات ایمنی دهیاری های کشور از محل وجوه بند 'و ' تبصره 6 قانون بودجه سال 1395 کشور واحد های آتش نشانی روستایی تجهیز شد.
    وی ادامه داد: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در نظر دارد دوره های آموزشی حین خدمت تخصصی با بهره گیری از منابع قانونی و ظریفت های مراکز آموزشی در مشاغل عملیاتی آتش نشانی در روستاها برگزار کند .
    معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، مقابله با حوادث و بحران های طبیعی و انسانی در روستاها را حایز اهمیت خواند و گفت: برای این منظور در دولت یازدهم وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی ارتقاء یافته است.
    جندقیان بابیان اینکه بخشی از جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند، افزود: روستانشینان نیازمند پوشش حمایتی و خدماتی مطمئن برای مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی هستند به همین دلیل وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی در دولت یازدهم ارتقاء یافته است.
    وی اظهار کرد: مطابق مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی کشور، در خصوص ضوابط ایجاد پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی، هریک از این پایگاه‌ها 10 روستا را تحت پوشش قرار دهند.
    وی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم از محل اعتبارات بند ' ح' تبصره 9 سال 93 و 94 و همچنین اعتبارات بند ' و' تبصره 6 سال‌ 95 تحت پوشش قرار گرفتند.
    جندقیان گفت : صرفه جویی‌های ناشی از ایجاد چنین مراکز خدمات نوینی در روستاهای کشور که می‌تواند انواع حوادث از جمله آتش‌سوزی، امداد جاده‌ای و حوادث غیر مترقبه را پوشش دهد، علاوه بر حفظ سرمایه‌های انسانی در حفظ سرمایه‌های طبیعی و محیطی و ایمن‌سازی فضاهای سکونتی و کاهش این خسارات نقش موثری خواهد داشت. چرا که میزان خسارات فعلی به دلیل عدم پوشش ایمنی و آتش‌نشانی در روستاهای کشور است .
    وی اضافه کرد: باتوجه به ضرورت استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها در پیشبرد اهداف مدیریت بحران کشور و براساس وظایف قانونی مندرج در بندهای 30 و 39 ماده 10 اساسنامه تشکیلات وسازمان دهیاری‌ها مصوب در راستای حفظ ایمنی و اطفاء حریق، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برنامه‌ریزی انجام داده است که هرساله تعدادی از روستاهای واجد شرایط کشور تجهیز می‌شوند.
    در زمان حاضر 21میلیون 366هزار و 914 روستایی در 61هزار و 724روستا در کشور زندگی می کنند که 43/28درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو