فونیکسریمکسبهتام

بهترین خودروهای برقی و الکتریکی جهان را بشناسید

عصر خودرو - این روزها که بازار خودروهای برقی و الکتریکی بسیار داغ و پر تب و تاب شده است داشتن اطلاعات در مورد بهترین خودروهای برقی جهان می‌تواند جالب توجه باشد.

بهترین خودروهای برقی و الکتریکی جهان را بشناسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • بهترین خودروهای برقی و الکتریکی جهان را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

این گزارش به بررسی مختصر بهترین خودروهای الکتریکی و برقی در جهان می پردازد که همگی دارای ظرفیت چهار سرنشین و از برندهای خودروسازی مشهور در جهان هستند.

البته لازم به ذکر است از آنجایی که خودروهای برقی و الکتریکی به تازگی وارد صنعت خودروسازی و تولید انبوه شده اند، هنوز از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار نیستند اما به دلیل آنکه دوستدار محیط زیست هستند و آلودگی هوا و صوتی ایجاد نمی کنند، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند.

این فهرست به ترتیب از گران ترین تا ارزان ترین خودروی برقی لیست شده است:

1. شورولت بولت

خودروی الکتریکی شورولت بولت (Bolt) که گران ترین محصول در این فهرست است، استقبال بی نظیری از آن شده است و با ظاهری مناسب علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است. این خودرو بالاترین گستره طی مسافت را داراست و می تواند تا حدود 383 کیلومتر مسافت را بپیماید.

قیمت پیشنهادی سازنده این خودروی پاک و الکتریکی، 36 هزار و 620 دلار بوده است.

 2. فیات 500e

اگر شما جز آن دسته از کاربرانی باشید که پیگیر اخبار خودروهای برقی و الکتریکی است، مطمئنا نام فیات ای 500 به گوشتان رسیده است. این خودرو کاملا مقرون به صرفه، کم خرج و اقتصادی بوده و تجربه رانندگی خوبی را برای کاربرانش فراهم خواهد کرد. محدود طی مسافت این خودرو به 135 کیلومتر می رسد و قیمت پیشنهادی سازنده آن نیز 32 هزار و 995 دلار بوده است.

3. کیا سول (Kia Soul) الکتریکی

این خودروی کره ای به عنوان محصولی کامپکت در کلاس شاسی بلند یا کراس اوور قرار گرفته است. محدوده طی مسافت این خودرو به 178 کیلومتر می رسد که البته تنها در برخی از ایالت های امریکا قابل دسترسی و استفاده است. قیمت پیشنهادی شرکت سازنده این خودرو 32 هزار و 250 دلار بوده است.

4. فولکس واگن ای گلف (e-Golf)

این خودرو با قابلیت های فراوانی که دارد، یکی از معروف ترین و محبوب ترین خودروهای جهان است. قیمت این خودرو با محدود طی مسافت 201 کیلومتر، 30 هزار و 495 دلار است.

5. نیسان لیف (Nissan LEAF)

خودروی نیسان لیف ژاپنی جدید که از برترین خودروهای سال 2018 شناخته شده است، دارای قابلیت های فوق العاده، ظرفیت حمل سرنشینان و بار مناسب و البته قیمت، مورد بسیار خوبی برای خرید یک خودروی الکتریکی و برقی به شمار می رود. قیمت پیشنهادی این خودرو که محدوده طی مسافت آن 243 کیلومتر است، 29 هزار و 990 دلار بوده است. این خودرو با توجه به امکانات بسیار پیشرفته و ظاهر خوبی که دارد، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. اگرچه همچنان نمی توان نیسان لیف را با تسلا مدل 3 مقایسه کرد اما همچنان در رده برترین خودروهای الکتریکی در جهان به شمار می رود.

6. هیوندای آیونیک(IONIQ) الکتریکی

 این خودرو نیز با حجم و ظرفیت مناسب برای حمل چهار سرنشین بزرگسال و قیمت قابل قبول، دارای محدوده طی مسافت 200 کیلومتر است و قیمت پیشنهادی آن نیز 29 هزار و 500 دلار است. لازم به ذکر است که این خودرو تنها در ایالت کالیفرنیای آمریکا قابل دسترسی و خرید و فروش است.

6. فورد Focus الکتریکی

در صورتی که به خودروهای کوچک و هاچ بک علاقه مند هستید، این خودروی برقی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. محدوده طی مسافت این خودرو 185 کیلومتر و قیمت پیشنهادی آن نیز 29 هزار و 120 دلار بوده است.

این خودرو نیز تولید محدودی دارد و تنها در نمایندگی‌های مجاز 16 ایالت آمریکا یافت می‌شود اما می توان آن را در سایر کشورهای جهان هم سفارش داد.

7. اسمارت فورتو ED

ارزان ترین خودروی این فهرست، اسمارت فورتو (smart fortwo ED) نام دارد که برای آن دسته از دوستداران محیط زیست که نمی خواهند چندان هزینه بالایی کنند، این مورد بهترین گزینه خواهد بود. محدوده طی مسافت این خودرو 93 کیلومتر بوده و سرعت آن نیز به بیش از 130 کیلومتر بر ساعت می رسد. قیمت پیشنهادی این خودروی پاک 23 هزار و 800 دلار است. تولید این خودروی آلمانی نیز دارای محدودیت و ظرفیت های خاصی است.

انتهای پیام

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو