فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران مطرح کرد:

اجرای طرح جدید ترافیک، بودجه شهرداری را کاهش می‌دهد

عصر خودرو- نجفی گفت: اگر طرح جدید ترافیک به درستی اجرا شود، منبع درآمدی شهرداری تهران در سال آینده کاهش خواهد یافت.

اجرای طرح جدید ترافیک، بودجه شهرداری را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی نجفی، شهردار تهران در هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که امروز برگزارشد، با بیان اینکه استمرار در برگزاری چنین کنفرانس‌هایی آشنایی با نوآوری‌های جدید در بخش حمل و نقل است اظهار کرد: همواره سعی می‌کنیم از مباحث و نظرات مطرح شده در این کنفرانس‌ها برای بهبود کیفیت زندگی، استفاده کنیم.
    وی در ادامه افزود: این مباحث مطرح شده راه حل‌هایی برای عبور از مشکلات تهران عرضه می‌کند و در نهایت منجر به شرایط بهتر زیست شهری می‌شود.

    نجفی با بیان اینکه حمل و نقل و ترافیک از مباحثی است که سال‌ها زندگی شهری را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: ترافیک نه تنها در تهران و ایران، بلکه در تمام دنیا زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است.

    وی یادآور شد: در سومین اجلاس اسکان؛ گزارشی در خصوص موضوع زیست شهری و شهر مطلوب داده شد که این امر نشان می‌دهد که ترافیک یک مسئله جهانی بوده و استفاده از اندیشه‌های خارج از ایران برای بهبود آن ضروری است.

    شهردار تهران با بیان اینکه حمل و نقل ترافیک، موضوع ساده و روشنی است، تاکید کرد: راه‌ حل‌های ترافیک مشخص است اما مشکل اصلی، عملیاتی کردن راه‌حل‌ها است.

    نجفی با بیان اینکه در ترافیک با چالش های بسیاری از جمله آلودگی هوا مواجه هستیم، گفت: متاسفانه ترافیک علاوه بر آنکه تن و جسم مردم را آزرده کرده، باعث از بین رفتن میلیون‌ها ساعت وقت مردم هم شده است، که این موضوع از نظر اقتصادی و فرهنگی مشکل دارد.

    وی تصریح کرد: ریشه بسیاری از مشکلاتی که مردم تهران با آن مواجه هستند، نگاه خودرومحور است. این نگاه باعث شده تنها 22 درصد از سفرهای شهری از طریق حمل و نقل عمومی انجام شود، در حالیکه طبق طرح جامع حمل و نقل ترافیک تهران، باید 75 درصد از سفرها از طریق این حوزه انجام شود.

    شهردار تهران با بیان اینکه اهتمام جدی برای اجرای طرح حمل و نقل ترافیک وجود نداشته است، گفت: در بسیاری از مناطق، امکان دسترسی به حمل و نقل عمومی وجود ندارد و در اکثر مناطق تهران ،دسترسی به مراکز تجاری و آموزشی از طریق خودرو انجام می‌شود ؛ البته این مشکلی است که در سال‌های گذشته نیز به آن توجه نشده است.

    به گفته وی؛ اگر طرح جدید ترافیک تهران به درستی اجرا شود، منبع درآمدی شهرداری تهران در سال آینده کاهش خواهد یافت.

    شهردار تهران ادامه داد: البته بسیاری از مسئولان و کارشناسان به طرح جدید ترافیک تهران نگاه سیاسی می‌کنند و معتقد هستند که شهرداری از این طرح به عنوان ابزار سیاسی خود استفاده می‌کند و از طریق این طرح منابع مالی خود را تامین خواهد کرد.

    نجفی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی به زودی چند قطبی خواهد شد، گفت: یک قطب آن مربوط به اتوبوس و قطب دیگر مربوط به مترو و شیب‌های دیگر است، که به زودی اجرایی خواهد شد.

    شهردار تهران گفت: موضوع دیگری که می‌تواند برای حل مساله ترافیک تهران چاره‌ساز باشد، حرکت به سوی شهر هوشمند است که در واقع مطالعات و برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص انجام شده که اگر به نتیجه برسد از حجم سفرها کاسته خواهد شد.

    به گفته وی؛ حجم سفرهای غیرضروری و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان از مزیت‌های ایجاد شهر هوشمند به شمار می‌رود.

    نجفی در ادامه افزود: خوشبختانه رئیس جمهور نوسازی ناوگان حمل و نقل از اقدامات خود عنوان کرده و در بودجه سال 97 نیز منابع مالی آن را قرار داده است.

    وی توضیح داد: در قانون بودجه سال 97 ، دو موضوع امکان استفاده از فاینانس برای توسعه مترو و استفاده از اوراق مشارکت برای تامین منابع مالی حمل و نقل  مطرح شده است.

    نجفی در پایان گفت: توجه به اخلاق شهروندی و حرکت به هوشمندسازی شهرها از اقداماتی است که باید در دستور کار خود قرار دهیم به تجربیات جهانی در این حوزه باید توجه کنیم.
    چاره‌جویی علمی برای معضلی به نام ترافیک

    صفارزاده دبیر علمی هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه توجه به ترافیک یکی از معضلات اصلی کشور از اهداف اصلی برگزاری این کنفرانس است، اظهار کرد:در این همایش با تشکیل 12 گروه تخصصی به بررسی بیش از 970 مقاله در زمینه های مختلف پرداختند.

    وی در ادامه افزود: از دیگر ویژگی‌های این کنفرانس برگزاری میزگردها و کارگاه های تخصصی است که تجربیات و دستاوردها‌ی حوزه مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک کشورهای دیگر در انواع نشست‌ها و میزگردها ارائه خواهد شد.

    صفارزاده تصریح کرد: 17 نفر مهمان خارجی از آمریکا، اسپانیا و پرتغال و اتریش و غیره در این کنفرانس شرکت کرده اند که مقالات خود را به زبان بین المللی ارائه خواهند کرد.

    وی توضیح داد: توجه به مدل‌های کاربردی یکپارچه‌سازی حمل و نقل و ایجاد سیستم‌های هوشمند حمل و نقل، توجه به رفتارهای ترافیک و الزامات ترافیک ساختمان‌ها از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس به شمار می‌رود.

    صفارزاده در پایان گفت: باید  برای برطرف شدن مشکلات ترافیک، فکر اساسی کنیم چراکه ساماندهی در این حوزه به تنهایی، پاسخگو نیست.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط