فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور یزد:

اصلاح فرهنگ رانندگی و ترافیکی به همکاری روحانیت نیاز دارد

عصر خودرو- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با بیان این‌که روحانیت آرامش را در کشور حکم فرما می‌کند گفت: تغییر تفکر در جامعه به وسیله روحانیت امکان پذیر است .

اصلاح فرهنگ رانندگی و ترافیکی به همکاری روحانیت نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ «منصور جمشیدی» با اشاره به نقش روحانیت در امنیت عمومی، ‌اظهار کرد: با نگاه به سراسر جهان و آشوب‌هایی که در آنجا رخ می‌دهد می‌بینیم که با حضور و راهنمایی‌های روحانیت معظم در کشور ما آرامش وجود دارد .

    وی با اشاره به این‌که اگر توانستیم در کشور تغییر تفکر را انجام دهیم تغیر رفتار نیز حاصل می‌شود، افزود: این تغییر تفکر به عنوان یک وظیفه بزرگ الهی بر عهده روحانیت معظم است .

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد، با بیان این‌که در طرح‌های ترافیکی و بسیاری دیگر از مسائل ما وظیفه اجرای قوانین را عهده‌دار هستیم،‌گفت: قوانین یا در مجلس شورای اسلامی یا در شورای ترافیک استان یزد تصویب و ما نیز به عنوان مجری قانون وظیفه اجرای آن را بر عهده‌داریم .

    جمشیدی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که کشور ما جز کنوانسیون‌های بین‌المللی است باید یکسری قوانین بین‌المللی را نیز رعایت و در کشور اجرا کنیم .

    این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این‌که در ارتباط با اصلاح قوانین حتماً اقدام می‌کنیم عنوان کرد: اگر در سطح شهر طرحی را مشاهده کردید که نیاز به اصلاح داشت، اطلاع دهید تا با بررسی و تجزیه و تحلیل آن نسبت به تغییر و یا اجرای دوباره آن در سطح شهر اقدام کنیم .

    وی با تأکید بر این‌که قوانین در کشور باید شرعی باشد،‌گفت: به گونه‌ای نباشد که در کشور، قوانین یک چیز و شرع هم یک چیز را بگوید و مطمئن باشید که اگر قوانین کشور شرعی شد مسائل دیگر هم حل و فصل می‌شود .

    جمشیدی ادامه داد: در استان یزد طرح‌هایی را اجرا کردیم که به علت مناسب بودنشان در سطح کشور نیز در حال اجراست و استان‌ها نیز از این طرح‌ها استقبال بسیار خوبی کردند .

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در ادامه با بیان این‌که استان یزد وسیع‌ترین مرکز استان در کشور اضافه کرد: سالانه هزاران هزار خودرو اضافه و هزاران نفر گواهینامه می‌گیرند و وقتی این ظرفیت اضافه می‌شود به تبع آن کنترلش نیز سخت است و باید گفت که برای 5 سال آینده ترافیک استان یزد قفل می‌شود .

    وی ادامه داد: تنها استانی که در کشور توقف ممنوعه ندارد استان یزد است و عبور و مرور بر خلاف دیگر استان‌ها که محدودیت‌هایی دارند در سطح شهر یزد آزاد است .

    جمشیدی یکی از راه‌حل‌های کاهش بار ترافیکی در کشور را الگو گرفتن از کشورهای دیگر دانست و گفت: در تمام کشورهای دنیا با استفاده از روش‌های کارشناسی شده توانستند ترافیک شهری خود را کاهش دهند و ما نیز باید با الگو گرفتن از آن‌ها در این مسیر حرکت کنیم .

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با بیان این‌که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از دیگر راه‌های کاهش بار ترافیکی است،‌خاطرنشان کرد: ما برای تمام مسائل راهکار داریم اما به نوعی زیرساخت‌ها در کشور ایراد دارد .

    وی با طرح این سؤال که چرا عرضه خدمات شهری را در سطح تقسیم نمی‌کنیم؟ تأکید کرد: باید برای عرضه و تقاضای شهری و نحوه ایاب و ذهاب تصمیم‌گیری‌های دقیق و درست صورت گیرد .

    جمشیدی با اشاره به این‌که تعداد کشته‌های عابر پیاده در استان یزد حتی از تهران بزرگ هم بیشتر است گفت: اینکه افرادی معترض می‌شوند که چرا به این تعداد دوربین در سطح شهر نصب کردید باید گفت که با این کار توانستیم این آمار را به شدت کاهش داده و در برخورد با متخلفین هم به نسبت دیگر استان‌ها بهتر عمل کنیم .

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد با بیان این‌که در سال 93 بیشترین کشته‌ها را در استان یزد داشتیم ادامه داد: بحمدلله با نصب دوربین‌ها در استان یزد، در سال 94 هشت درصد کاهش، در سال 95 رتبه دوم کشور در کاهش تلفات و در سال 96 هم به همین میزان کاهش تلفات را در استان یزد شاهد بودیم .

    وی خاطرنشان کرد: در طول سال برای کاهش تلفات موتور سیکلت سواران اقداماتی مثل توزیع سالانه بیش از هزار کلاه ایمنی در بین آن‌ها انجام می‌گیرد اما با مشاهده در سطح شهر می‌بینیم که تعداد اندکی از آن‌ها هستند که از کلاه ایمنی استفاده کنند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو