فونیکسریمکسبهتام

استعلام پلیس جایگزین سوءپیشینه می‌شود

تغییر در سازوکار جذب راننده‌های تاکسیهای موبایلی

عصر خودرو- براساس شروع همکاری یکی از سامانه‌های تاکسی موبایلی با پلیس، شنیده می‌شود فرآیند احراز هویت تمامی رانندگان سامانه‌های مذکور به زودی توسط پلیس انجام خواهد شد و روال سوءپیشینه کنار گذاشته شود.

تغییر در سازوکار جذب راننده‌های تاکسیهای موبایلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، با توجه به اینکه سنجش صلاحیت و احراز هویت رانندگان سامانه‌های تاکسی آنلاین (موبایلی) از جمله دغدغه‌های مردم و کاربران این بسترها بوده و امنیت خاطرشان در گرو توجه و اهتمام این شرکتها به جذب نیروهای مطمئن است، جدیدا اتفاقاتی در زمینه صلاحیت‌سنجی رانندگان تاکسیهای موبایلی در حال رخ دادن است.

    طی چند روز اخیر یکی از سامانه‌های تاکسی موبایلی با اعلام خبری مبنی بر عمل به وعده‌هایش گفته است که در سازوکار جذب کاربران راننده تغییراتی اعمال کرده است.

    بر این اساس، سامانه حمل‌ونقل هوشمند مذکور برای نخستین برا خبر از تعامل مستقیم با پلیس برای تأیید صلاحیت رانندگان خود داده و گفته است:

    «پیش از این، صلاحیت کاربران راننده با ارائه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری مورد تأیید قرار می‌گرفت اما فرآیند تهیه این گواهی زمانبر بود؛ به علاوه اینکه تهیه گواهی عدم سوءپیشینه برای افراد متضمن هزینه می‌شد.»

    در تعامل جدید بین این سامانه و پلیس، برای استعلام صلاحیت کاربران راننده، شماره ملی افراد متقاضی عضویت در این ناوگان بلافاصله پس از ثبت‌نام در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

    پلیس نیز نتیجه این استعلام اسنپ را ظرف 48 ساعت پاسخ می‌دهد؛ به این ترتیب، ضریب امنیت مسافران در سفرهای شهری افزایش پیدا خواهد کرد و در عین حال فرآیند ثبت‌نام رانندگان نیز به مراتب آسانتر از قبل انجام خواهد شد.

    به گزارش تسنیم، شنیده می‌شود که این فرآیند تأیید صلاحیت‌ کاربران راننده به زودی شامل حال تمامی سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند (تاکسی موبایلی) دیگر نیز شود و در فرآیند احراز هویت تابع نظر پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا شوند.

    با توجه به اینکه برخی کاربران راننده این سامانه‌ها پیش از این فعالیت خود را شروع کرده‌اند، در روند این تعامل و همکاری، مورد پالایش مجدد قرار می‌گیرند و صلاحیت آنها از سوی پلیس بازنگری می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو