فونیکسریمکسبهتام

در۲ ماه گذشته

۶۸ خودرو آفرود در بوستان جنگلی سوهانک تهران توقیف شد

عصر خودرو- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: ۶۸ دستگاه خودرو آفرود(خودرو ویژه تردد در مناطق صعب العبور) طی ۲ ماه اخیر دربوستان جنگلی سوهانک توقیف و مالکان خودروها برای پیگرد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

۶۸ خودرو آفرود در بوستان جنگلی سوهانک تهران توقیف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ جلیل انزابی زاده روز دوشنبه از آغاز طرح ضربتی برخورد با خودروهای آفرود (شیب نورد) آسیب رسان به بوستان جنگلی سوهانک خبر داد.

    وی گفت: به منظور جلوگیری از تخریب اراضی جنگلی سوهانک که با وسعت 500 هکتار در شمال شرق تهران واقع شده و به عنوان یکی از ریه های تنفسی پایتخت به شمار می رود، این طرح با هماهنگی و دستور مقام قضائی از 45 روز گذشته به مرحله اجرا درآمده است.
    سرهنگ انزایی تصریح کرد: تردد این خودروها در اراضی جنگلی و مرتعی علاوه بر آسیب رساندن به پوشش‌های گیاهی باعث کوبیده شدن خاک شده و به این صورت ریسک سیل خیزی افزایش یافته و همچنین به دلیل کوبیدگی خاک رشد گیاهان نیز از بین رفته و امنیت حیات وحش منطقه به خطر می افتد.
    فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران خاطرنشان کرد: با هدف حفاظت و صیانت از طبیعت و محیط زیست، اجرای این طرح با جدیت ادامه دارد و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در قالب تیم های گشت و مراقبت عرصه های منابع طبیعی، استان را از لحاظ تردد این خودروها رصد کرده و با خودروهای آسیب رسان و تخریب گر طبق قانون برخورد می شود.
    وی از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و اقدامات آسیب زا به عرصه های منابع طبیعی مراتب را فوراٌ از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط