فونیکسریمکسبهتام

همکاری سونی با شش شرکت ژاپنی برای راه اندازی تاکسی بدون راننده

عصر خودرو- شرکت سونی اعلام کرد که قصد دارد سرویس تاکسی‌ آنلاینی را بر پایه هوش مصنوعی با همکاری شش شرکت تاکسیرانی ژاپنی راه اندازی کند. این تاکسی آنلاین جدید قرار است با بهره مندی از هوش مصنوعی و با درنظر گرفتن وضعیت آب و هوایی و ترافیک هر منطقه، نزدیک‌ترین تاکسی را برای مسافران به محل اعزام کند.

همکاری سونی با شش شرکت ژاپنی برای راه اندازی تاکسی بدون راننده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دیوان اقتصاد، بیانیه سونی پیش از آنکه دارا خسروشاهی (مدیرعامل اوبر) از تصمیم این کمپانی برای گسترش همکاری با شرکت‌های ژاپنی خبر دهد، منتشر شد. هم اکنون مدیرعامل اوبر در آسیا حضور دارد و مشغول مذاکره با شرکت‌های آسیایی فعال در حوزه فناوری است. خسروشاهی معتقد است، ژاپن فرصتی بی نظیر برای شرکت اوبر به حساب می‌آید، اما متاسفانه سیاست‌های قبلی این شرکت در رابطه با ژاپن اصلا مناسب نبوده است. وی در پایان گفته بود که اوبر امسال تمرکز خود را بر گسترش حضور این شرکت در کشور ژاپن قرار خواهد داد.

    سونی قصد دارد سرویس تاکسی بدون راننده خود را بهار سال 2018 میلادی با همکاری شرکت‌هایی از جمله Daiwa Motor ،Hinomaro Kotsu ،Kokusai Motorcars ،Green Cab و Checker Cab Group به مرحله بهره برداری برساند. اپلیکیشن اختصاصی این سرویس نیز بزودی در اختیار اپراتورها و کاربران ژاپنی قرار می‌گیرد. براساس قوانین رانندگی ژاپن، رانندگان تاکسی در این کشور باید گواهینامه مخصوص داشته باشند، به همین علت شرکت‌هایی مانند اوبر فعلا قادر به ارائه سرویس در برخی از کلان شهرهای این کشور مثل توکیو نیستند. به علاوه بخاطر همین قانون استفاده از اپلیکیشن‌های تاکسی آنلاین در ژاپن تنها برای رانندگان تاکسی دارای گواهینامه مخصوص امکان پذیر است و رانندگان تاکسی غیرحرفه‌ای نمی‌توانند با این سرویس‌ها همکاری کنند.

    تاکسی هوشمند سونی باید با یکی از سرویس‌های تاکسی هوشمند ژاپنی به نام Japan Taxi که با کمپانی تویوتا همکاری دارد، به رقابت بپردازد. شرکت Japan Taxi ادعا کرده است که تا کنون حدود 60 هزار راننده تاکسی یعنی حدود 25 درصد تاکسی‌های کشور ژاپن در این سرویس ثبت‌ نام کرده‌اند و در حال حاضر بیشترین سهم از بازار این کشور در این بخش را دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو