فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

قیمت بلیت اتوبوس بر اساس تعداد ایستگاه باشد

عصر خودرو- رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تبلیغات اغوا کننده را به شدت ممنوع کرده است، ولی امروز کشور رسانه‌ها، سیمای جمهوری اسلامی مملو از تبلیغات اغوا کننده است.

قیمت بلیت اتوبوس بر اساس تعداد ایستگاه باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سید محمود نوابی امروز در هفدمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان خطاب به پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، افزود: در کشور قانون و مقررات کم نداریم و با افزایش مقررات مشکلات بیشتر می‌شود.

    رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: ماده 7 حمایت از حقوق مصرف کنندگان به شدت تبلیغات اغوا کننده را ممنوع کرده است، ولی امروز کشور رسانه‌ها، سیمای جمهوری اسلامی مملو از تبلیغات اغوا کننده است.

    وی گفت: تبلیغاتی مانند اینکه تراریخته نیست و 10 درصد هوش را زیاد می کند و این مسائل باید اصلاح شود.

    نوابی با اشاره به تبلیغات رنگارنگ صدا و سیما توسط افراد خوش سیما و تبلیغ مواد خوراکی که باعث گرفتگی عروق می‌شود، گفت: این مسائل باید اصلاح شود و تبلیغات باید واقعی باشد.

    رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان با انتقاد از کرایه بی آر تی گفت: هزینه استفاده از این وسایل باید براساس تعداد ایستگاه‌ها باشد، نه اینکه یک مسافر به ازای یک یا دو ایستگاه کرایه کامل بپردازد.

    وی با تاکید بر اینکه باید شأن کارآفرین را باید نگه داشت، بیان داشت: باید نگاه اجتماعی ویژه ای به این افراد داشت.

    نوابی اظهار داشت: درج قیمت با حک قیمت متفاوت است و قیمت در همه دنیا برای مصرف کننده مشخص است و باید قیمت کالا در معرض دید مصرف کننده باشد  و باید فروشندگان به ازای خرید به مشتری فاکتور ارائه کنند و مصرف کننده و خریدار هم باید از فروشنده فاکتور مطالبه کند.

    وی بیان داشت: 290 انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در سراسر کشور وجود دارد و این انجمن ها باید مورد حمایت قرار گیرند.

    براساس این گزارش: امسال فراخوان هفدهمین همایش روزی ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان توسط سازمان حمایت انجام شد و در فرآیند ارزیابی، از بین 793 شرکت متقاضی، 132 شرکت به عنوان شرکت های منتخب دریافت گواهینامه و تندیس های عایت حقوق مصرف کنندگان تشخیص داده شدند که از بین آن ها، تعداد 28 شرکت حائز شرایط تندیس طلایی، 25 شرکت حائز شرایط تندیس نقره ای، 9 شرکت حائز شرایط تندیس برنزی و 70 شرکت حائز شرایط گواهینامه رعایت حقوق  مصرف کنندگان شده‌اند.

    وی گفت: این همایش جنبه انتفاعی ندارد و امسال و سال گذشته هیچ وجهی از شرکت کنندگان برای شرکت در همایش دریافت نشده است.

    رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: نسبت به اولین دوره 25 درصد افزایش متقاضی در دوره کنونی داریم و نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد را داریم و همچنین امسال بالغ بر 700 بنگاه متقاضی شرکت در همایش بوده‌اند.

    وی بیان داشت: در حال 27 استان در همایش شرکت کرده‌اند و 4 استانی که در این همایش شرکت نکرده اند، هیچ دلیل برای عدم شرکت ندارند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط