فونیکسریمکسبهتام

رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور:

مالیات ۸۳۰ میلیارد تومانی از یک خانواده واردکننده خودرو

عصر خودرو- رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بانک‌ها تفاهم‌نامه تبادل اطلاعات مالی با سازمان مالیاتی را امضا کردند و فقط ۳ بانک خصوصی هنوز اقدام نکرده‌اند.

مالیات ۸۳۰ میلیارد تومانی از یک خانواده واردکننده خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سیدکامل تقوی‌نژاد امروز در حاشیه یازدهمین همایش سیاست‌های پولی و مالی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع دریافت اطلاعات از صرافی‌ها و بازار ارز که بحث آن طی هفته‌های اخیر مطرح شد، اظهار داشت: آیین‌نامه مصوب در این رابطه عنوان می‌کند که اطلاعات خریدوفروش‌های 25 هزار دلار باید به سازمان اطلاعاتی داده می‌شود، اما به دلیل فعالیت نامطلوبی برخی صرافی‌ها و وضعیت بازار ارز، از بانک مرکزی درخواست شد، تا اطلاعات مربوط به خریدوفروش بیش از 25 هزار دلار در اختیار سازمان مالیاتی قرار بگیرد.

    وی افزود: صرافی‌ها در سه سطح وجود دارند: تأمین‌کننده‌های اصلی که با بانک‌ها و بانک مرکزی در ارتباط هستند ، صرافی‌های سطح متوسط که ارز خرد را تأمین می‌کنند و صرافی‌های پراکنده در سطح کشور که اطلاعات آنها در اختیار سازمان قرار گرفت.

    رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه اطلاعات لایه اول صرافی‌ها دریافت شده و اطلاعات ماقبل از سال 96 را نیز درخواست کردیم، گفت: سازمان مالیاتی بر اساس ماده 181 قانون مالیات می‌تواند اگر مؤدی تمکین نکند، هر جایی که اطلاعات باشد، ورود کند.

    وی افزود: اطلاعات ارائه‌شده از سوی بانک مرکزی در دو بخش حقیقی و حقوقی بوده؛ یکی مربوطه به صرافی‌های مجاز بانک‌ها که وضعیت شفاف‌تری دارند و تعدادی حقیقی هستند که در مجموع 80 صرافی حقوقی و 160 صرافی را در برمی‌گیرد.

    تقوی‌نژاد به پرونده دیگری اشاره کرد و گفت: عده‌ای از شرایط واردات خودرو در کشور استفاده کرده‌اند، در همین راستا یک خانواده‌ای که 4 برادر بوده و 18 شرکت داشتند، اطلاعات مالیاتی آنها از سال 90 تا 94 بررسی شد که در این رابطه 5 میلیارد و 600 میلیون تومان مالیات داده بودند، اما در بررسی‌ بیشتر و کسب اطلاعات مشخص شد 830 میلیارد تومان یعنی 79 برابر برای 4 سال فعالیت آنها برگه تشخیص مالیات مطالبه شد.

    * معافیت مالیاتی اثری بر رونق تولید نداشته است

    وی بابیان اینکه بر اساس پژوهش‌های دانشگاه تهران،‌ معافیت‌های مالیاتی اثری بر رونق اقتصاد و تولید نداشته است، افزود: 17 بند از لایحه مالیات ارزش افزوده مربوط به مالیات‌های معافیتی است و همه بخش‌ها به دنبال معافیت خود در لایحه می‌گردند که این آزار دهنده است.

    رئیس‌کل سازمان مالیاتی از پیشنهاد کاهش مالیات بخش مولد و تولید از 25 درصد به 20 درصد خبر داد و یادآور شد: این پیشنهاد به دولت ارائه شده و نیاز به قانون‌گذاری دارد.

    تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه امسال 10 هزار میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی صادر شده، گفت: از بررسی تراکنش‌های مشکوک مربوط به 3 هزار و 200 نفر، 6300 میلیارد تومان مالیات تشخیص داده شد.

    وی در مورد کاسبان و مؤدیان جزء مالیاتی بیان داشت: این مؤدیان 4 درصد مالیات را تأمین می‌کنند و همچنین یک میلیون و 700 هزار مؤدی زیر 1000 میلیارد تومان مالیات می‌دهند و تنها مالیات آنها در سال 96 نسبت به 93،‌8 درصد افزایش یافته است.

    رئیس‌کل سازمان مالیاتی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چندی پیش به بانک‌ها اولتیماتوم دادید که اطلاعات حساب‌های بانکی را به سازمان امور مالیاتی بدهند، اظهار داشت: بر اساس ماده 169 مکرر قانون مالیات‌ها اطلاعات فعالان اقتصادی اعم از مالی، مالیاتی، ‌هویتی،‌ مکانی و‌ بانکی باید در اختیار سازمان قرار گیرد و با هماهنگی دستگاه‌ها موفقیت بسیاری کسب شده. بخشی از این اطلاعات مربوط به نظام بانکی است که با حفظ محرمانگی و حقوق سپرده‌گذاران بانکی و استفاده از قانون آن‌که جرائم سنگینی در نظر گرفته، اطلاعات نظام بانکی با بانک‌ها تفاهم شده و فقط سه بانک خصوصی تفاهم‌نامه را امضا نکردند.

    وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه شما طبق قانون موظف هستید که نام بانک‌های که تمکین نمی‌کنند، را اعلام کنید و این قول را به رسانه‌ها دادید، گفت: شما اگر مسئولیت حقوقی افشای آن را می‌پذیرید، مطرح می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو