فونیکسریمکسبهتام

افت منحنی قیمت در بازار وارداتی ها

عصر خودرو- بازار خودروهای وارداتی پس از ماهها رشد قیمت روند نزولی به خود گرفت.

افت منحنی قیمت در بازار وارداتی ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو», «مصوبه دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف موقت ضوابط جدید واردت خودرو» و «نوسان نرخ ارز در بازار» از جمله عواملی است که فعالان بازار خودرو رکود در بازار وارداتی ها را به آن نسبت می دهند و معتقدند، عوامل مذکور موجب شده تا منحنی قیمت در بازار خودروهای وارداتی روند نزولی داشته باشد. به اعتقاد فعالان بازار خودرو، در حال حاضر بازار وارداتی ها با جو روانی مواجه شده که این امر توقف افزایش قیمت و کاهش تقاضا در بازار خودروهای وارداتی را به همراه داشته است. رکود حاکم در بازار خودروهای وارداتی در حالی است که فعالان بازار خودرو معتقدند در صورت اجرای حکم دیوان عدالت اداری شاهد کاهش قیمت در بازار وارداتی ها خواهیم بود؛ هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز بر اجرایی نکردن این حکم اصرار دارد با این حال متقاضیان خودروهای وارداتی در انتظار اجرای این حکم هستند.  در این خصوص فعالان صنعت خودرو  معتقدند که با اجرایی کردن این حکم شاهد تعدیل قیمت خودروهای وارداتی خواهیم بود، اما این امر به معنی بازگشت قیمت نخواهد بود؛ چرا که افزایش قیمت به وجود آمده تنها متاثر از مصوبه دولت نبوده و عوامل دیگری نیز در این میان دخیل است.  فعالان بازار خودرو معتقدند که افزایش قیمت خودرو متاثر از سه عامل افزایش نرخ ارز، افزایش هزینه های اسقاط و افزایش تعرفه واردات خودرو بوده که با اجرای حکم دیوان عدالت اداری تنها یک عامل افزایش قیمت حذف خواهد شد و سایر عوامل به قوت خود باقی خواهند ماند که این امر به معنی تعدیل قیمت خودروهای وارداتی خواهد بود.

    به گفته فربد زاوه یکی از کارشناسان صنعت خودرو، بازار خودروهای وارداتی مدت‌هاست افزایش  شدید قیمت را تجربه کرده  و این اواخر نیز با توجه به افزایش نرخ ارز و همچنین بالا رفتن تعرفه، روند صعودی آن تشدید شد، اما قدرت خرید مردم متناسب با افزایش قیمت ها تغییر نکرد به همین دلیل می توان گفت افزایش مجدد قیمت در بازار رکود بیش از پیش را به همراه خواهد داشت، چرا که بخشی از متقاضیان خودروهای وارداتی قدرت خرید در این بازار را از دست داده اند.  به گفته این کارشناس صنعت خودرو، بطور طبیعی در صورت اجرای حکم دیوان عدالت اداری و تعیین تکلیف این مسئله بازار تا حدودی از رکود خارج خواهد شد،‌ چرا که در حال حاضر واردکنندگان و خریداران در انتظار تعیین تکلیف این حکم هستند. 
    خودروهای واردتی در بازار
    نگاهی هم به بازار خودروهای وارداتی بیندازیم که فعلا آرام گرفته و ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده افت قیمت در بازار خودروهای وارداتی است. به گفته فعالان بازار خودرو قیمت در بازار خرده فروشی بسیار متفاوت است، با این حال در حال حاضر متقاضیان خرید سوناتای هیبرید در بازار باید قیمتی در حدود 245 تا 255  میلیون تومان هزینه کنند، خودروهای هیبرید را می توان از جمله خودروهای پرطرفدار در بازار بوده اند. اسپورتیج نیز  در حال حاضر حدود 195 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود؛ تویوتا RAV4 فول نیز  در حال حاضر حدود 330 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود و نیسان جوک نیز  قیمتی بیش از 195 میلیون تومان در بازار به خود اختصاص داده است. از بازار النترا نیز خبر می‌رسد این محصول در قیمت 180 میلیون تومان خود متوقف شده و تغییر خاصی را تجربه نکرده است. همچنین اپتیما نیز با حفظ قیمت‌های اخیر خود، در حال حاضر 195 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. به گفته فعالان بازار،  از سوی دیگر در حال حاضر برای خرید کمری هیبرید نیز باید 260 میلیون تومان هزینه کرد. سراتو نیز به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر با قیمتی حدود 180 میلیون تومان معامله می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو