فونیکسریمکسبهتام

تجمع جایگاه داران در اعتراض به طرح برندینگ و کارمزد حل و فصل شد

افزایش کارمزد از ابتدای ۹۶

عصر خودرو- تعدادی از جایگاه داران بوشهری در اعتراض به طرح برندینگ و کارمزد پایین روز گذشته مقابل وزارت نفت تجمع کرده بودند که با اعلام اجرای افزایش کارمزد جایگاه داران از ابتدای سال ۹۶ این تجمع حل و فصل شد.

تجمع جایگاه داران در اعتراض به طرح برندینگ و کارمزد حل و فصل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در چند ماه اخیر با اعتراضات متعددی از سوی جایگاه داران بنزین در مخالفت با طرح برندینگ مواجه هستیم.

    برخی از نمایندگان مجلس نیز در مخالفت با این طرح، حتی از وزیر نفت در صحن علنی مجلس سوال کرده و چون از پاسخ زنگنه قانع نشدند به وی کارت زرد دادند.

    بعد از این ماجرا همچنین تعدادی از مسئولان استانی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی عزل شدند.

    نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که ظاهرا این عزل و نصب ها موجب نشده است جایگاه داران عرضه بنزین موضوع را تمام شده بدانند تا اینکه روز گذشته تعدادی از جایگاه داران بوشهری در مقابل وزارت نفت تجمع کردند.

    برای پیگیری موضوع با یکی از جایگاه‌داران معترض گفت وگو کردیم، وی که حاضر به معرفی خود نشد به خبرنگار فارس گفت: یکی از مشکلات ما بحث پایین بودن کارمزد جایگاه داران بوده است، در طول یک سال گذشته وعده های متعددی در خصوص افزایش کارمزده داده شده بود اما تاکنون این موضوع عملیاتی نشده و با کارمزدهای پایین توان ادامه کار نداریم.

    وی همچنین با اشاره به طرح برندینگ گفت: یکی از مشکلات ما نیز همین طرح برندینگ است،چرا که برخی از ما تنها دارای یک جایگاه هستیم و از همین راه ارتزاق می‌کنیم، اما اکنون براساس این طرح یا باید جایگاه خود را واگذار کنیم و یا چند جایگاه دیگر نیز خریداری کنیم تا بتوانیم تبدیل به برند شویم، اما شرایط مالی ما چنین امکانی را نمی دهد.

    این جایگاه دار تصریح کرد: طرح برندینگ یک طرح فاقد پشتوانه کارشناسی است و یا مشخص نیست مبنای کارشناسی آن چیست، زیرا الان در کشور عرضه بنزین برعهده دولت است و شرکت های خصوصی هیچ کدام عرضه کننده بنزین در جایگاه ها نیستند و اگر چند برند هم داشته باشیم باز دولت است که بنزین را در جایگاه عرضه می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: اگر در کشورهای دیگر برند وجود دارد به این مفهوم است که یک جایگاه بنزین شرکت توتال را عرضه می کند و یک جایگاه بنزین شرکت شل و غیره را اما در ایران فقط یک نوع بنزین وجود دارد که آن هم بنزین دولتی است، بنابراین مشخص نیست که چرا وزارت نفت طرح برندینگ را مطرح کرده است.

    این جایگاه دار تصریح کرد: ظاهرا مشکل افزایش کارمزدها با جلسه ای که بین شرکت ملی پخش و انجمن جایگاه داران وجود داشت حل شده است و قرار است نرخ های جدید از ابتدای سال 96 اعمال شود، اما انتظار داریم که هرچه سریعتر موضوع برندینگ نیز حل و فصل شود.

    به گزارش خبرنگار فارس روز گذشته محمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به خبرنگار فارس گفت بر اساس تصمیم‌گیری صورت گرفته کارمزد جایگاه‌داران از سال 96 به میزان نرخ تورم تعدیل خواهد شد تا جایگاه‌داران بتوانند با خیال راحت به مردم خدمت‌رسانی کنند.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه نرخ جدید مطابق با نرخ تورم خواهد بود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تعدیل نرخ کارمزد سال97 نیز در حال انجام است و امیدواریم تا فروردین ماه این موضوع نیز نهایی شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو