فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۲۰۴۴»

روزانه صدها هزار لیتر بنزین در مازندران بخار می شود

عصر خودرو- مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که روزانه ۲۴۰ تا ۳۶۰ هزار لیتر بنزین در جایگاههای سوخت رسانی این استان به دلیل برخی مشکلات در مخازن و نازل ها، بخار می شود.

روزانه صدها هزار لیتر بنزین در مازندران بخار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، حسینعلی ابراهیمی کارنامی میانگین مصرف بنزین روزانه در جایگاههای مازندران را بین پنج تا هفت میلیون لیتر اعلام کرده که به طورمیانگین روزانه 240 تا 360 هزار لیتر از این میزان بخار می شود.
    وی افزود : محیط زیست مازندران برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی و تبعات ناشی از بخار شدن بنزین برای شهروندان ، طرح استاندارد سازی مخازن و نازل ها را در جایگاههای سوخت استان در دستور کار قرار داده است.
    مدیرکل محیط زیست گفت : بنزین دارای ماده به نام ' بنزن ' است که بخار شدن این فراورده نفتی و پخش آن در فضا می تواند باعث بروز سرطان شود و باید با به حداقل رساندن بخار شدن آن از شیوع بیماری نیز جلوگیری کرد.
    بنزن (Benzene) مایعی است بی‌رنگ ، خوشبو و فرار که با شعله زرد رنگ همراه با دوده می‌سوزد و در تولید صنعتی گروهی از مواد مانند پلی‌استایرن ، لاستیک مصنوعی و نایلون استفاده می‌شود . این مایع که سرطان زائی آن به اثبات رسیده در تهیهٔ شوینده‌ها و رنگ‌ها نیز به کار می‌رود.
    افزودن بنزن به بنزین ، عدد اکتان بنزین را افزایش و احتمال کوبش موتور را کاهش می‌دهد ، اما با توجه به اثرات منفی این ماده بر سلامتی مقررات سفت‌ و سختی در مورد میزان بنزن بنزین وضع شده‌ است که معمولا میزان آن را به کمتر از یک درصد محدود کرده‌ است.
    مازندران طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران رتبه سوم را در بیماری سرطان در سطح کشور دارد و پس از بیماری قلبی و عروقی دومین عامل مرگ و میر در این خطه شمال کشور است.
    با محاسبه هدر رفت روزانه 240 هزار لیتر بنزین در مازندران به طور تقریبی سالانه 105 میلیارد تومان سرمایه ملی در این خطه شمال کشور به هدر می رود که میزان این اعتبار یک دهم کل درآمد یک ساله استان و 1.5 برابر اعتیار عمرانی تخصیصی مازندران در سال جاری است.
    ** بنزین یورو 4 در جایگاههای مازندران
    مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که با شیوع نسبی آلودگی در شهرهای بزرگ این خطه شمال کشور در سال های اخیر پیگیری برای عرضه بنزین یورو4 در برخی جایگاههای این استان از سوی محیط زیست انجام و محقق شده است .
    ابراهیمی کارنامی افزود : با موافقت شرکت ملی فراورده های نفتی ایران این طرح ابتدا در شهر ساری مرکز استان مازندران اجرایی شد و هم اکنون جایگاههای سوخت در داخل شهر ساری بنزین یورو4 عرضه می کنند.
    وی گفت که به مرور در سال آینده این طرح در سایر شهرهای مازندران نیز عملیاتی خواهد شد تا با توزیع بنزین یورو4 آلودگی های ناشی از سوخت نامناسب کاهش یابد.
    مازندران بر اساس تقسیمات کشوری دارای 25 شهرستان با 59 نقطه شهری است .
    طرح توزیع بنزین یورو 4 از 12 اسفند ماه در شهر ساری شروع و پیش بینی می شود در سال 97 در چند شهر بزرگ دیگر این استان نیز عملیاتی شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو