فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راه راهور ناجا:

آمار واژگونی‌ خودروها بالاست

عصر خودرو- رییس پلیس راه راهور ناجا نسبت به بالابودن واژگونی‌ خودروها در کشور هشدار داد و گفت: در جاده‌های روستایی علائم راهنمایی و رانندگی و خط‌کشی درستی وجود ندارد، با توجه به نبود این علائم، راننده قراراست چه چیزی را رعایت کند!

آمار واژگونی‌ خودروها بالاست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، سردار محمد حسین حمیدی با بیان اینکه آمار واژگونی‌ خودروها زیاد است، گفت: یکی از مهمترین علل بروز این حوادث صاف بودن کف جاده‌هاست. همچنین در بسیاری از جاده‌‌های کشور استراحت‌گاه ندارند و یا استراحت‌گاه‌ها برای مسافران بسیار پرهزینه است.

    او با بیان اینکه رانندگان یکنواخت رانندگی می‌کنند، تصریح کرد: رانندگان استراحت کافی در بین مسیر ندارند و همین موضوع باعث افزایش خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود. همچنین عدم توجه به جلو توسط رانندگان از دیگر عوامل واژگونی است. صحبت با تلفن همراه و عدم توجه راننده باعث تغییر جهت ناگهانی و خارج شدن خودرو از مسیر اصلی خود می‌شود و باعث بروز تصادف با خودروهای دیگر یا واژگونی می‌شود.

    رییس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه واژگونی خودرو حدود 40 درصد تصادفات جاده‌ای را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: در برخی از استان‌ها مانند محور شاهرود به سبزوار در استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و اصفهان میزان واژگونی بیش از 60 درصد است. متاسفانه تردد در این جاده‌‌ها نیز بیش از دیگر جاده‌ها در کشور است و رانندگان ملاحظات را رعایت نمی‌کنند.

    سردار حمیدی درخصوص تصادفات وسایل نقلیه عمومی مانند سرویس‌های مدارس و اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که در جاده‌های روستایی تردد دارند، تصریح کرد: جاده‌های روستایی کم‌عرض هستند و بیشتر آنها دارای پیچ‌های تند و پرتگاه و دره هستند وخودروهایی که در این جاده‌ها استفاده می‌شوند از ایمنی حداقلی برخوردار هستند و ممکن است برای این جاده‌ها مناسب نباشند. 

    او با تاکید بر اینکه جاده‌های روستایی استاندارد نیستند، گفت: در بیشتر این جاده‌ها تنها آسفالتی ریخته شده تا از حالت خاکی خارج شود و وقتی پیچ‌ها در این جاده‌ها متناسب با سرعت خودرو نباشد طبیعی است که آمار واژگونی و تصادفات دراین جاده‌ها بالا می‌رود.

    رییس پلیس راه راهور ناجا تاکید کرد: وقتی زیرساخت فراهم نباشد همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا حادثه رخ دهد در جاده‌های روستایی ما علائم راهنمایی و رانندگی و خط‌کشی درستی وجود ندارد با توجه به نبود این علائم راننده قراراست چه چیزی را رعایت کند متاسفانه عمده راه‌های روستایی ما فاقد خط‌کشی هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط