فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس خودرو مطرح کرد؛

تصمیم‌های چندگانه‌ دولت، بازار خودرو‌های وارداتی را آشفته کرد

عصر خودرو- کارشناس خودرو گفت:مشکل اصلی آشفتگی بازار خودروهای خارجی آنجاست که تصمیمات چندگانه در دولت گرفته می‌شود.

تصمیم‌های چندگانه‌ دولت، بازار خودرو‌های وارداتی را آشفته کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، بهرام شهریاری کارشناس مسائل خودرو  اظهار کرد: مشکل اصلی آشفتگی بازار خودروهای خارجی آنجاست که تصمیمات چندگانه در رابطه با واردات خودرو در شاکله دولت گرفته می‌شود.
    وی با اشاره به پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی، افزود: زمانی که تغییری در ساختار خودروی داخلی ایجاد نمی‌شود، مردم به دنبال خرید خودروهای خارجی می‌روند.

    شهریاری با اشاره به منع واردات خودروی بالای 2000 سی‌سی در مناطق آزاد، گفت: تنوع قوانین مختلف در حوزه خودرو باعث سرگردانی مردم و فعالان اقتصادی شده است.

    وی تصریح کرد: دولت به جای اینکه خودروسازی داخلی را به دست بخش خصوصی واقعی بسپارد، همیشه به دنبال حمایت بی‌مورد از کارخانه‌های خودروسازی داخلی بوده است و در این میان حضور مدیران دولتی برای این شرکت‌های خودرویی موجب رانت‌بازی و فساد شده است.

    این کارشناس خودرو، بیان کرد: امروز دیگر مردم به خرید خودروی داخلی تمایلی ندارند، زیرا کیفیت این خودروها پایین بوده و نمی‌توانند ذائقه مشتریان خود را تأمین کنند، بنابراین بسیاری از خودروسازان به دنبال آوردن خودروی‌های خارجی در خط تولید خود هستند.

    شهریاری تصریح کرد: خودرو پژو 206 سال‌هاست از خط تولید جهانی خارج شده است، اما همچنان در ایران اصرار به تولید خودروهای این چنینی داریم.

    وی در پایان یادآور شد: در صورتیکه امنیت سرمایه‌گذاری در کشور وجود داشته باشد،‌ خودروسازان داخلی با مشارکت خودروسازان خارجی تقویت شده و می‌توانند خودروهای روز دنیار را تولید کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم