فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

معرفی ۳ خودرو قوی‌تر از ۵۰۰ اسب بخار و ارزان‌تر از ۱۰۰ هزار دلار

عصر خودرو- قدرت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سنجش توان هر خودرو و نیروی پیش‌برنده آن است. افزایش این فاکتور مهم می‌تواند هزینه‌هایی را نیز در بر داشته باشد و بالطبع ارزش خودرو نیز به همین میزان افزایش خواهد یافت.

معرفی ۳ خودرو قوی‌تر از ۵۰۰ اسب بخار و ارزان‌تر از ۱۰۰ هزار دلار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هر چند بسیاری از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت حاضر در بازار‌های جهانی با قیمت‌های نجومی عرضه می‌شوند اما می‌توان در این میان برخی از محصولات قدرتمند بازار را با ارقامی کمتر از 100 هزار دلار نیز تهیه کرد. در مقاله پیش روی به معرفی 3 خودرو‌ حاضر در بازارهای جهانی با قدرتی بیش از 500 اسب بخار و قیمتی کمتر از 100 هزار دلار پرداخته شده است.

    Ford Mustang Shelby GT350
    قدرت: 526 اسب بخار
    قیمت: 56145 دلار
    پس از حدود 46 سال از تولید آخرین 350 از خانواده شلبی‌، فورد دوباره در سال 2016 نسخه جدیدی از این خودرو را به بازار عرضه کرده است. نام این خودرو Voodoo است و با قیمت حدود 56 هزار دلاری خود امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد. پیشرانه 5.2 لیتری V8 این خودرو‌ عضلانی می‌تواند قدرتی معادل با 526 اسب بخار و ‌گشتاوری برابر با 582 نیوتن‌متر را تولید کند. این خودرو در مقایسه با نسخه GT500 با تمرکز بیشتری ‌روی رقابت روی پیست طراحی و ساخته شده و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به شاسی مخصوص‌، خصوصیات آیرودینامیک‌، ترمز‌های برمبو دو‌تکه‌، گیربکس شش‌سرعته سبک‌وزن‌، صندلی‌های ریکارو و قطعات فیبر‌کربنی بسیار زیادی اشاره کرد. این خودرو در عرض 4.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند اما با این حال می‌توان 4 سرنشین را در آن به‌راحتی جای داد. از جمله رقبای اصلی این خودرو می‌توان به خودروهایی مانند Chevrolet Camaro Z28‌ ،‌‌Porsche 911 GT3 و  BMW M4 اشاره کرد.

     

    Chevrolet Corvette Z06
    قدرت: 650 اسب بخار
    قیمت: 79450 دلار
    کوروت Z06 از یک پیشرانه 6.2 لیتری 8سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل با 650 اسب بخار را تولید کند. گشتاور تولیدی توسط این پیشرانه قدرتمند نیز برابر با 881 نیوتن‌متر بوده که به دلیل استفاده از سرسیلندر‌های آلومینیومی و یک سوپرشارژر 1.7L Eaton R1740 TVS است. لازم به ذکر است که این خودرو در مقایسه با دو خودرو‌ کامارو ZL1 و کادیلاک CTS-V این پیشرانه قدرتمند را به هزینه بسیار کمتری عرضه می‌کند. Z06 با دو جعبه دنده 7 و 8 سرعته با تکنولوژی بسیار بالا عرضه می‌شود و سیستم همگام‌سازی دور موتور نیز برای آن قابل نصب خواهد بود. این خودرو همچنین در دو نسخه کوپه و کانورتیبل در بازار موجود است و می‌توان آن را تهیه کرد. این خودرو در حالت استاندارد با تایرهای Michelin Pilot Sport Cup 2 عرضه می‌شود که پیش‌تر به عنوان تایرهای رکورد‌شکنی کونیگ‌زگ آگرا استفاده شده بود.

     

    Dodge Challenger Hellcat
    قدرت: 707 اسب خار
    قیمت: 64195 دلار
    دوج چلنجر خود نمادی از قدرت خودروهای عضلانی آمریکاست اما نسخه هلکت این خودرو مانند یک آتشفشان تازه فوران کرده، عمل می‌کند. این خودرو از یک پیشرانه قدرتمند 6.2 لیتری HEMI بهره می‌برد و در نتیجه می‌تواند قدرتی معادل با 707 اسب بخار را به همراه گشتاور فوق‌العاده 881 نیوتن‌متر را به چرخ‌ها منتقل کند. چلنجر هلکت می‌تواند صفر تا 100 را تنها در زمان 3.9 ثانیه طی کند و برای بازگشت به حالت سکون تنها به 33 متر فضا نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو چیزی در حدود 325 کیلومتر بر ساعت تعیین‌شده و شتاب جانبی آن نیز برابر با 0.94 جی محاسبه شده است. پیشرانه نصب شده ‌روی این خودرو با محصولاتی مانند چارجر هلکت و جیپ گرند چروکی Trackhawk مشترک است و تمام این خودروها در دسته محصولات عضلانی قدرتمند بازار قرار می‌گیرند. چلنجر هلکت از دو سوئیچ با رنگ‌های قرمز و مشکی برخوردار است که در صورت استفاده از کلید مشکی‌رنگ‌، تنها 500 اسب بخار قدرت در اختیار شما قرار می‌گیرد و با استفاده از کلید قرمز رنگ می‌توانید از تمام 707 اسب بخار آن لذت ببرید.

     

     

    نویسنده: محمدرضا برخورداری

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو