فونیکسریمکسبهتام

یکطرفه شدن، شور و نشاط خیابان ولیعصر را کاهش داد

عصر خودرو- قائم مقام معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: یک طرفه شدن و راه اندازی سامانه اتوبوس های تندرو در خیابان ولیعصر رونق، شور و نشاط در این خیابان را کاهش داده است.

یکطرفه شدن، شور و نشاط خیابان ولیعصر را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  امیر آریازند قائم مقام معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران در نشست تخصصی خیابان ولیعصر در سازمان حفاظت میحط زیست گفت: خیابان 18 کیلومتری ولیعصر که تاریخ و فرهنگ پایتخت را از میدان راه آهن تا میدان تجریش می توان در آن مرور کرد، طولانی ترین خیابان خاورمیانه است که نزدیک به 100 سال پیش یکی از دل انگیزترین تفرج گاه های مردم در دارالخلافه به حساب می آمد.

    وی افزود: از سال 1320 ابتدا خودروی متفقین و سپس مردم از این جاده عبور کرد اما سال ها گذشت تا این جاده به خیابان تبدیل شد، اکنون سال ها است که این خیابان با زوزه ارابه های آهنی شهرداری و خس خس نفس های تنگ شده چنارهای آن خو گرفته و همزیستی به ناچار مسالمت آمیزی را با جانوران موذی در پیش گرفته است.

    آریازند به یک طرفه شدن خیابان ولیعصر اشاره کرد و گفت: یک طرفه شدن و راه اندازی سامانه اتوبوس های تندرو در خیابان ولیعصر رونق، شور و نشاط در این خیابان را کاهش داده و امروز می خواهیم با همکاری یکدیگر و با کمک جوانان خلاق و مجهز به دانش روز، بار دیگر عطر و طعم زندگی را در این خیابان جاری کنیم.

    وی با اشاره به اینکه ظاهر و حسی که فضاهای شهری ایجاد می کنند، تاثیرات مهمی بر رفتار دارند افزود: باید به این نکته توجه کرد که چرا برخی شهرهای خاص در نوک پیکان نوآوری های فرهنگی یا اقتصادی قرار دارند.

    قائم مقام معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران اظهار کرد: عقلانیت حکم می کند شهرها مرکز خلاقیت و سرزندگی باشند و هنر پیشرفته، فناوری، دانش و سیاست از آن ها نشات بگیرد، وجود تحرک اجتماعی در شهر و خیابان خواب هایی که برای زنده ماندن در میان زندگی شهری از هم گسیخته با مرگ دست و پنجه نرم می کنند از جمله ویژگی های شهرنشینی در دوره مدرن است.

    آریا زند ادامه داد: شهرها سرچشمه فرصت های کار، ثروت و قدرت هستند و دنیای اجتماعی آنها همواره افکار، خوراک، موسیقی و مدهای جدید خلق می کنند.

    وی گفت: خیابان ولیعصر از دیرباز شاه رگ حیاتی شهر تهران بوده و در روزگاری نه چندان دور پیوند دهنده محروم ترین و برخوردارترین بافت های شهری در تهران بود اما در چند دهه گذشته به حلقه وصل و نخ تسبیح بخش های مهمی از بافت های مسکونی، اداری، تفریحی، گردشگری و اقتصادی پایتخت تبدیل شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو