فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس صنعت حمل و نقل:

بازارگاه‌های الکترونیکی حمل بار را هوشمند می‌کنند

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت حمل و نقل معتقد است در شرایطی که در طول سال نزدیک ۳۸۰ میلیون تن بار در سطح کشور جابه‌جا می‌شود، باید انتظار داشت که با استفاده از بازارگاه‌های الکترونیکی این حمل و نقل به سمت هوشمندسازی حرکت کند.

بازارگاه‌های الکترونیکی حمل بار را هوشمند می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  محمدامین نورشاهی تصریح کرد: بر اساس آمارهایی که سازمان راهداری ارائه کرده، در طول سال گذشته 377 میلیون تن بار در سطح کشور جابه‌جا شده و حدود 500 هزار راننده در سطح کشور این جابه‌جایی را انجام داده‌اند اما با این وجود همچنان چگونگی تعیین بارنامه و شرایط جابه‌جایی و حتی امکاناتی مانند محل استراحت برای رانندگان در حاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

    به گفته وی، این شرایط را می‌توان با استفاده از بازارگاه‌های الکترونیکی جبران کرد و حمل و نقل بار را به سمت هوشمندسازی حرکت داد.

    این کارشناس حمل و نقل با اشاره به رونمایی از سیستم‌های جدید حمل و نقل بار هوشمند در کشور گفت: سامانه‌هایی مانند ایبار که این امکان را به وجود می‌آورند که با اتصال به سیستم‌های راهداری آخرین اطلاعات رانندگان دارای کارت هوشمند رصد شود، ضمن کاهش ریسک حمل بار امکان تسهیل ارتباط میان صاحبان بار و راننده‌ها را به وجود می‌آورد.

    نورشاهی ادامه داد: در این سامانه به معنای پرداخت کرایه نیست و صاحبان بار با ارائه درخواست خود شرایط را با رانندگان هماهنگ می‌کنند و پس از نهایی شدن مقدمات امکان تسهیل و تسریع در جابه‌جایی بار در سطح کشور به وجود می‌آید.

    وی با اشاره به ارائه بارنامه‌های الکترونیکی از خرداد ماه سال 97 در کشور بیان کرد: در طول سال به طور متوسط 27 میلیون سفر از سوی رانندگان در بخش‌های مختلف حمل و نقل بار کشور انجام می‌شود. این در شرایطی است که در سامانه جدید صاحبان کالا می‌توانند با وارد کردن مبدا، مقصد، نوع بار و نوع وسیله نقلیه همه شرایط را پیش از آغاز سفر نهایی کنند و با توافق روی قیمت و پرداخت هزینه جابه‌جایی فرآیند حمل بار آغاز شود. این سامانه‌ در کنار بهبود و شفافیت جابه‌جایی بار این امکان را نیز به وجود  می‌آورند که با کنار رفتن سفرهای یکسر خالی راننده‌های کامیون صرفه‌جویی قابل توجهی نیز در مصرف سوخت و کاهش ترافیک جاده‌ای به وجود بیاید و از این رو استفاده از ظرفیت‌ سامانه‌های الکترونیکی برای حمل و نقل بار در ایران اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو