فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر کشور :

۵۵۰۰ میلیارد تومان سال آینده به حمل و نقل عمومی کشور اختصاص می یابد

عصر خودرو- معاون توسعه عمران شهری و روستایی وزارت کشور گفت: بر اساس مصوبه دولت سال آینده مبلغ پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حمل و نقل عمومی سراسر کشور اختصاص می یابد که ۵۰ درصد این مبلغ سهم توسعه مترو در کشور است.

۵۵۰۰ میلیارد تومان سال آینده به حمل و نقل عمومی کشور اختصاص می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمد علی افشانی پنجشنبه در آیین افتتاح ایستگاه شانزدهم خط یک مترو شیراز و بهره برداری از 20 واگن مترو افزود:با همت مسئولان قبلی و کنونی شهر شیراز پروژه قطار شهری این شهر جزء بهترین ها در کشور است در حالی که بسیاری از شهرها و کلانشهرهای ایران حتی یک کیلومتر قطار شهری ندارند در شیراز بیش از 24 کیلومتر مسیر بهره برداری شده دارد.
    وی ادامه داد: میزان توزیع قطارها در کشور براساس کیلومتر بهره برداری شده خواهد بود و هر شهری در کشور پروژه بیشتری در این حوزه به بهره برداری برساند واگن بیشتری به آنها تعلق خواهد گرفت.
    افشانی اضافه کرد: امیدوارم ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیران شهری و استانی فارس قرار گیرد و همچنین امور مربوط در این زمینه را به موقع پیگیری کنند که سهم اعتبارات این استان بصورت حداکثری جذب شود.
    در این آیین استاندار فارس گفت: دولت یک هزار و 300 میلیارد تومان برای ساخت بیش از 24 کیلومتر از خط مترو کلانشهر شیراز که به بهره برداری رسیده هزینه کرده است.
    اسماعیل تبادار افزود: امروز ایستگاه کاوه مترو شیراز واقع در بولوار مدرس و 20 واگن مجموعا با اعتباری بالغ بر 175 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده تا زمینه خدمت بیشتر به شهروندان شیرازی فراهم شود.
    وی ادامه داد: شاید مترو خدمات گرانی باشد ولی مزیت های بسیاری نظیر حمایت از محیط زیست این کلانشهر ، صرفه جویی در زمان ، انرژی و هزینه ها را در دراز مدت به همراه دارد.
    در این آیین شانزدهمین ایستگاه خط یک مترو با نام ایستگاه کاوه با هفت هزار و 400 متر مربع زیربنا افتتاح شدو همچنین 20 واگن جدید مترو شیراز جمعا با اعتباری بالغ بر 175 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو