فونیکسریمکسبهتام

مدیرراهداری و حمل نقل استان تهران اعلام کرد:

تدارک دیدن ۵ هزار و ۷۲۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرهای نوروزی

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با اشاره به آماده شدن ۵ هزار و ۷۲۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در این استان برای انجام سفرهای نوروزی گفت: خودروهای پنج شرکت امدادی نیز در راههای استان تهران خدمت رسانی می کنند.

تدارک دیدن ۵ هزار و ۷۲۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرهای نوروزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مجیدرضا نصرالله نژاد  افزود: سفرهای نوروزی از 23 اسفندماه در سطح استان آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد و این اداره کل با استقرار 400 راهدار با 200 دستگاه ماشین آلات و 54 تیم در طرح نوروزی سال 97 در 2 هزار و 900 کیلومتر راه های استان همواره به دنبال ارتقای ایمنی و کاهش تلفات رانندگی است.
    وی گفت: طی پنج سال گذشته تلفات رانندگی و سوانح رانندگی در راه های استان روند نزولی داشته است به طوری که آمارها نشان می دهد در سال 91 حدود 413 نفر، سال 1392 حدود 353 نفر، سال 1393 حدود 347 نفر، سال 94 حدود 421 نفر و 95 حدود 315 نفر و در 10 ماه سال جاری 264 نفر براثر سوانح رانندگی در راه های استان جان خود را از دست داده اند و تلاش خواهیم کرد همچنان تعداد تلفات و مصدومان سوانح رانندگی به روند نزولی خود ادامه دهد.
    به گفته نصرالله نژاد آمارها نشان می دهد بیش از یک دهم ترافیک حمل و نقل کشور در راههای استان تهران است و روزانه به طور متوسط 600 هزار خودرو به راه های استان تهران ورود و یا از آن خارج می شوند.
    وی گفت: برای ارتقای ایمنی در ایام تعطیلات نوروزی راهکارهای مناسبی برنامه ریزی شده تا بتوانیم همچنان سوانح رانندگی خود را در این ایام کاهش دهیم.
    وی گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می دهد در ایام تعطیلات نوروزی (25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه) در سال 90، 25 نفر جان خود را در راه های استان از دست دادند سال 91 حدود 15 نفر، 92 حدود 22 نفر، 93 حدود 17 نفر، 94 حدود 23 نفر، سال 95 حدود 11 نفر و سال گذشته نیز 11 نفر در ایام تعطیلات نوروزی جان خود را از دست داده اند و استفاده بیشتر از 45 درصد کشته شدگان استان به خودروهای شخصی اختصاص دارد.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران بر استفاده از خودروهای حمل و نقل جاده ای تاکید کرد و گفت: سهم اتوبوس و مینی بوس در تلفات رانندگی تنها 1.5 درصد است و این نشان می دهد که سفر با اتوبوس و مینی بوس می تواند بسیاری از سوانح رانندگی را در سطح راه های استان کاهش دهد.
    وی گفت: آمارها نشان می دهد سهم کامیون در سوانح رانندگی در سطح استان 17 درصد و سهم سواری کرایه زیر چهار درصد است و امیدواریم با کنترل محسوس و نامحسوس و نظارت های فنی امسال نیز همچنان شاهد کاهش سوانح رانندگی در سطح استان تهران باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو