فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به مشخصات وانت‌های ماندگار در تمام دوران؛

بارکش‌های محبوب

عصر خودرو- در این مطلب قصد داریم تا ویژگی‌های برجسته محبوب‌ترین وانت‌های تجاری تمام دوران را برای شما معرفی کنیم. مشخصه‌های منحصر‌به‌فردی که باعث شده این خودروهای تجاری محبوب در یک قرن اخیر با بیشترین فروش در بازار مواجه شوند و با تیراژ بالای تولید در سال لقب بهترین بارکش‌ها را از آن خود کنند و روندی را آغاز کنند که وانت بار‌ها امروزه به یکی از مهم‌ترین تولیدات استراتژیک شرکت‌ها بدل شوند.

بارکش‌های محبوب
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،در ادامه مطلب 7 وانت پر‌فروش و موفق عصر حاضر را بررسی خواهیم کرد و برای شما از راز موفقیت آنها خواهیم گفت.

    شورولت C/10 Stepside
    موفقیت وانت‌های شورولت در انتهای دهه 70 میلادی با روی کار آمدن سری C و K وانت‌های شورولت تا انتهای دهه 80 کاملا تضمین شده بود؛ پیک‌آپی مدرن با ابعادی غول‌آسا که برای کاربردهای تجاری و حتی شهری بسیار مناسب به نظر می‌آمد. اما مدل 1978 نقطه عطفی برای وانت‌های آن زمان بود که با پیشرانه قوی و همچنین کارایی بسیار بالا توانست فروشی بیش از 1.3 میلیون دستگاه را در آن سال نصیب کمپانی شورولت کند.

    فورد سری F در سال 2004
    فروش وانت‌های فورد در قرن 21 همواره در مبحث تیراژ خودروهای تولیدی یک رکورد محسوب می‌شود. در حال حاضر بیش از یک دهه است که از نظر میزان فروش، وانت‌های سری F رکورددار این بازار هستند. اما تغییرات بنیادین که باعث شد وانت‌های فورد جدید با این میزان فروش مواجه شوند، اصلاح کامل ظاهر خودرو، استفاده از آلومینیوم در ساخت بدنه و همچنین امکانات بیشمار این وانت بود که در سال 2004 باعث شد از این وانت در حدود 939 هزار دستگاه به فروش برسد.

    شورولت سیلورادو 2005
    اوایل دهه 2000 میلادی برای صنعت خودرو‌ آمریکا یک برهه زمانی خاص محسوب می‌شد؛ چرا‌که با شروع فروپاشی اقتصادی سرمایه‌داران، کیفیت در خودروها نیز رو به زوال بود. اما در آن زمان نیز شما همچنان می‌توانستید یک وانت با کیفیت و متناسب با نیاز خود خریداری کنید. سیلورادو تنها وانت محبوب آن روزها توانست بیش از 700 هزار دستگاه در سال فروش داشته باشد تا بتوانیم امروزه به عنوان یک رکورد در قرن 21 از آن یاد کنیم.

    تویوتا‌ هایلوکس 1997
    موفقیت‌ هایلوکس علاوه بر بازار آمریکا در خاورمیانه و کشورهای آفریقایی نیز زبانزد خاص و عام است. گرچه در آن زمان تویوتا تاکوما هم در بازار حضور داشت اما‌ هایلوکس با ابعادی متوسط و آپشن‌های جدید با سایر وانت‌های متمایز بود. محبوبیت این خودرو تا حدی بود که تویوتا توانست در حدود 500 هزار دستگاه از این خودرو تنها در آفریقای جنوبی به فروش برساند.

    شورولت سری 3000 مدل 1950
    رانندگی قابل اطمینان و سواری نرم این خودرو آن هم برای صنعت فروپاشیده بعد از جنگ جهانی برای شورولت، دستاورد بسیار مهمی بود. تولید این خودرو در دیترویت آغاز شد و توانست با کنار زدن کامیون و وانت‌های محبوب روسی در آن زمان، تولیدی بیش از 494 هزار دستگاه را تجربه کند. برای درک بهتر این میزان فروش بد نیست بدانید که جمعیت آن زمان آمریکا نصف امروز بود که این میزان فروش برای شورولت باعث شد تا جان دوباره‌ای به این برند تزریق شود.

    رم 2016
    باز هم وانت رم اما این‌بار در سال 2016. این وانت گرچه از سال 2009 در ظاهر خود تغییرات زیادی را ندیده است اما می‌توان تجربه 90 سال ساخت وانت داج را در آن مشاهده کرد. سال 2016 برای رم یک سال موفق محسوب می‌شود چرا که این کمپانی توانست در این سال به فروش 489 هزار دستگاه دست یابد و به عنوان سومین وانت پرفروش آمریکا شناخته شود.

    داج رم 1999
    کرایسلر زمانی که در سال 1994 وارد این بازار شد نمی‌توانست به مدل RAM کم توجهی کند. به همین علت وانتی خوش‌تیپ با شاخصه‌های زیبایی برجسته از وانت‌های محبوب سال‌های گذشته این مدل را راهی بازار کرد. کابین راحت و جادار که بعدها مدل دوکابین آن نیز وارد بازار شد از نکات مثبت این مدل از RAM بود. سرانجام از این وانت در سال 1999حدود نیم میلیون دستگاه فروش رفت که باعث شد این وانت به برترین پیک آپ قبل از عصر جدید تبدیل شود.

    فورد سری F مدل 1979
    در اواخر دهه 70 پیک‌آپ‌های آمریکایی طرفداران بیشتری در بازار پیدا کردند و فورد نیز نسل ششم وانت‌های خود را در همان سال‌ها یعنی  1980به بازار معرفی کرد. طبق کتاب Ford pickup این کمپانی با فروش تمامی مدل‌های وانت‌ فورد با حجم پیشرانه‌های متفاوت توانست به حجم فروش 985 هزار پیک آپ فورد در سال 1979 دست پیدا کند.

    محمد ملکی‌زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو