فونیکسریمکسبهتام

راهکارهایی مفید برای رفع موقت خرابی خودرو

عصر خودرو- در مواقع بارندگی که برف پاک کن خراب است میتوانید یک سیب زمینی را از وسط نصف کنید و روی شیشه اتومبیل بمالید. نشاسته موجود در سیب زمینی باعث پائین آمدن قطرات آب می شود.

راهکارهایی مفید برای رفع موقت خرابی خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از افکارنیوز، جا گذاشتن کلیددر خودرو و یا گم کردن آن معضلی است که امکان دارد برای هر فرد رخ دهدکه البته با پیشبینی از قبل میتوانید یک کلید یدکی در پلاستیکی پیچیده و با یک تکه سیم در جایی پشت سپر یا زیر اتومبیل به طوری مه فقط خود و خوانوادهتان از آن خبر داشته باشید پنهان نمائئد.

    برای خودروهایی مانند پژو 206 و زانتیا که کلیدشان کد مخصوص دارد باید خود کلید اصلی را در کابین مخفی کنیدو از کلید یدکی دیگر استفاده کنید؛ که فقط به وسیله ان بتوانید در خودرو را باز کنید.

    در مواقع بارندگی که برف پاک کن خراب است میتوانید یک سیب زمینی را از وسط نصف کنید و روی شیشه اتومبیل بمالید. نشاسته موجود در سیب زمینی باعث پائین آمدن قطرات آب شده و مزاحم دیدتان نشود.

    در هنگام پاره شدن تسمه پروانه و نداشتن تسمه میتوانید با شل کردن پیچ تنطیم و استفاده از یک جوراب زنانه نایلون با نوارهای بریده شده از تیوپ کهنه -خود را به تعمیر گاه برسانید. البته از نوارهای بریده تیوپ میتوانید برای نشتی لوله‌های رادیاتور نیز سود ببرید.

    در مواقع جوش آوردن خودرو باید سریعا بخاری را با حداکثر درجه روشن کنید تا گرمای اضافه موتور را جذب کند. به هیچوجه اتومبیل را خاموش نکنید و قبل ازباز کردن ذر رادیاتور مقداری آب به شبکه‌های رادیاتور پاشیده تا خوب حرارت موتور جذب شود.

    در مواقعبریدن سیم کلاچ که امکان ترمیم یا وصل مجدد به وسیله یک سیم فلزی نباشد میتوان به طور موقت برای مسافت‌های کوتاه و خلوت با احتیاط کامل اتومبیل را در دنده دو قرار داده همزمان استارت زده وحرکت کنید.

    در مواقع نبودن بکسل برای کشیدن خودرو میتوانید از کمربند ایمنی خودرو کمک بگیرید. طرز صحیح بکسل کردن بصورت مورب است بصورتی که سمت چپ خودروی عقبی به سمت راست خودروی جلویی وصل شود.

    موارد ذکر شده باید فقط در موارد ضروری و با احتیاط کامل مورد استفاده قرار گیرد. وسائل ضروری که باید همیشه به همراه داشته باشیدعبارتند از:جعبه ابزار مجهز-کیف کمک‌های اولیه-کپسول اطفای حریق-سیم فلزی-چراغ قوه - چسب دوقلو-تیغ موکت بری-سیم رابط-شیلنگ- چند تکه نوار بریده شده از توپ-سیم بکسل و طناب-تعدادی پیچ و مهره-مثلث شبرنگ-بیلچه کوچک-فندک-2 عدد ظرف چهار لیتری-چند عدد فیوز مناسب و سیم اتصال باطری به باطری.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو