فونیکسریمکسبهتام

معاون دانشجویی و جوانان هلال‌احمر مطرح کرد؛

کاهش تصادفات رانندگی با اجرای طرح سحاب

عصر خودرو- معاون دانشجویی و جوانان هلال‌احمر از کاهش تصادفات رانندگی با اجرای طرح سحاب خبر داد و گفت: تیم‌های سحاب هلال‌احمر در ایام نوروز خدمات بشردوستانه و امدادی را با دوچرخه به مسافران نوروزی ارائه می‌دهند.

کاهش تصادفات رانندگی با اجرای طرح سحاب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، علی گنج کریمی درباره ارائه خدمات به مسافران در قالب طرح سحاب، اظهار داشت: تیم‌های سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه با دوچرخه و پیاده در آسیب‌پذیرترین و پر ترددترین نقاط ساحلی و سیاحتی ـ فرهنگی با رویکرد ارتقا و آرامش و پیشگیری از آلام بشری به ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به مسافران نوروزی می‌پردازند.

    وی گفت: ارائه هشدارهای ایمنی به مسافران درباره مناطق پرخطر و نقاط آسیب‌پذیر و راهنمایی آنان به نقاط ایمن، پیشگیری از آلوده‌سازی و رهاسازی زباله‌های تولید شده در طبیعت، جنگل‌ها، سواحل و تفرجگاه‌ها، بوستان‌های مسافرپذیر و گردشگری از جمله این موارد است.

    وی در خصوص نکات ایمنی و مراقبتی افزود: پیش‌بینی، شناسایی و کنترل علل و عوامل آسیب‌پذیری موقعیت‌های خطرآفرین و مخاطرات انسانی و زیست محیطی از جمله دیگر موارد است.

    گنج کریمی گفت: ایمن سازی محل اجتماع و استقرار مسافران و مراجعان بومی در محدوده اماکن تفریحی و مناطق سیاحتی، ساحلی، فرهنگی و مذهبی، مهار و ایمن‌سازی مناطق، معابر و محدوده‌های آسیب‌پذیر از قبیل کانال‌های آب ـ چاه‌ها و پرتگاه‌های مهارنشده، رودخانه‌های خروشان، سیم‌های برق رها شده و خدمات مراقبتی در پارک‌های تفریحی غیرایمن از دیگر وظایف و برنامه‌های تیم های سحاب عنوان کرد.

    وی درباره برنامه‌های فرهنگی ـ آموزشی تیم‌های سحاب سازمان جوانان هلال احمر گفت: ارائه راهنمایی و پیشنهاد مناسب ترین الگوی فرهنگی سفر متناسب با برنامه مسافرت هموطنان، برپایی ایستگاه انتقال مهارت‌های ضروری امدادی، نحوه سنجش فشار خون، تحویل کیسه‌های زباله قابل بازیافت در نقاط و اوقات استقرار و اجتماع مسافرین و مراجعین در تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها، تحویل و عرضه کیسه‌های زباله در پایگاه‌های ثابت در صورت تقاضا از جمله این برنامه اعلام کرد.

    معاون دانشجویی و جوانان هلال‌احمر اضافه کرد: فرهنگ سازی حفاظت از میراث فرهنگی و احیای محیط زیست و منابع طبیعی، مداخلات و ابتکارات اجتماع محور زیست محیطی در نقاط سیاحتی- تفریحی و جنگلی به‌ویژه روز طبیعت و ترویج فرهنگ رهاسازی ماهیان و آبزیان سفره هفت سین نوروزی با رعایت ملاحظات ایمنی از دیگر برنامه‌های سازمان جوانان برای مسافران نوروزی است.

    وی ارائه خدمات مراقبتی، امدادی و بشردوستانه متناسب با نیاز مسافران را از دیگر برنامه‌های تیم سحاب اعلام کرد و گفت: ارائه خدمات امداد و کمک‌های اولیه به مصدومان ناشی از تصادفات و حوادث شایع و رایج در سفر از قبیل سقوط‌، سوختگی، گزیدگی، گرمازدگی، خفگی، مسمومیت، مصدومیت، شکستگی، دررفتگی و خونریزی ناشی از صدمات و آسیب‌های سقوط و پرت شدن از وسایل بازی، ارتفاع، افتادن در چاه از جمله این موارد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو