فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی مجلس پاسخ داد:

آیا با کاهش تعرفه گمرکی قیمت خودروهای هیبریدی کاهش می یابد؟

عصر خودرو- رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است برای گسترش خودروهای هیبریدی باید سرمایه زیادی هزینه شود.

آیا با کاهش تعرفه گمرکی قیمت خودروهای هیبریدی کاهش می یابد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، محسن علوی با اشاره به لزوم تولید خودروهای هیبریدی در کشور، گفت: تولید خودروهای هیبریدی تکنولوژی روز دنیا است و در جلوگیری از آلودگی هوا و استنشاق هوای پاک موثر است.

    رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در توسعه خودروهای هیبریدی وجود دارد قیمت بالای این خودرو است، افزود: یکی از اشتباهاتی که رخ داده این است که تعرفه خودروهای هیبریدی را به شدت بالا بردند، در حالی که در تمام دنیا تلاش می کنند که تعرفه این خودروها را کاهش دهند.

    توسعه خودروهای هیبریدی علاوه بر کاهش آلودگی هوا سبب صرفه جویی در مصرف سوخت می شود

    نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توسعه خودروهای هیبریدی علاوه بر کاهش آلودگی هوا سبب صرفه جویی در مصرف سوخت می شود، ادامه داد: با پایین آوردن تعرفه گمرکی خودروهای هیبریدی همچنان قیمت این خودرو بالا است و شاید مقرون به صرفه نباشد.

    وی با اشاره به اینکه برای شیرین سازی آب شهر قم سدی به نام 15 خرداد ساختند و هزینه هنگفتی برای آن پرداخت شد که این آب نیز مشکل پیدا کرد و پشت سد باقی مانده و آبی که با این همه هزینه به قم رسید همچنان شور ماند، یادآور شد: اگر به جای این همه یک آب شیرین کن هزینه در اختیار هر واحد مسکونی قرار می گرفت بهترین کیفیت آبا به خانوارها ارائه می شد و هزینه سنگین برای سدسازی و انتقال آب وجود نداشت، همانند آنچه که امروز در این شهر اتفاق می افتد.

    برای گسترش خودروهای هیبریدی باید سرمایه زیادی هزینه شود

    علوی ادامه داد: امروز باید در آلایندگی هوا به دنبال دستگاهی بود که آلودگی خودروهای دودزا را در ابتدای امر تصفیه کند و آلودگی خودروها وارد کلانشهرها نشود.

    رئیس کمیته امنیت اقتصادی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، برای گسترش خودروهای هیبریدی نیز باید سرمایه زیادی هزینه شود تا بتواند در کلانشهرها و تهران توسعه یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو