فونیکسریمکسبهتام

نسل جدید تویوتا کرولا هاچبک رونمایی شد

شناسنامه آمریکایی برای آئوریس ۲۰۱۹

عصر خودرو - همزاد هاچبک تویوتا کرولا که در بازار های اروپایی با نام آئوریس شناخته می شود، پیش‌تر با نام و برند سایون iM در آمریکا عرضه می‌شد اما با پایان کار برند سایون، به کرولا iM تغییر نام داد؛ تویوتا در نسل جدید، از پسوند iM نیز فاکتور گرفته و هاچبک کامپکت خود را با نام سر راست تر کرولا هاچبک در آمریکا عرضه خواهد کرد.

شناسنامه آمریکایی برای آئوریس ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کرولا هاچبک در واقع همان نسل جدید آئوریس است که تقریبا یک ماه پیش بصورت رسمی در موتورشو ژنو رونمایی شد. بازار هاچبک‌های کامپکت در آمریکا شاید به اندازه اروپا، رقابتی و داغ نباشد اما با حضور فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس و شورولت کروز، خریداران خاص خود را دارد و در حضور نسل جدید کرولا هاچبک، می تواند داغ تر از قبل هم بشود، مخصوصا از این نظر که برپایه یک پلتفرم پاک که پیش‌تر در طراحی و مهندسی C-HR و نسل جدید پریوس نیز بکار رفته بود، توسعه یافته است. با این ساختار و معماری جدید، کرولا هاچبک 2019 از مرکزثقل پایین تر، اتاق مستحکم تر و سیستم تعلیق عقب چنداتصالی بهره می برد و به ادعای تویوتا، ارائه دهنده تجربه سواری آرامش‌بخش تری است. و این، دقیقا نقطه مقابل حسی است که طراحی کاملا وحشی‌شده نسل جدید کرولا هاچبک سعی در نمایش آن دارد.
بد نیست بدانید آئوریس 2019 اولین خودرو در قلمرو کامپکت های اروپایی است که با دو پیشرانه هایبرید عرضه می شود. یکی از این پیشرانه ها، همان واحد 1.8 لیتری 120 اسبی است که در پریوس و C-HR نیز بکار رفته و گزینه دیگر، پیشرانه ای مرکب از یک موتور 2.0 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت 178 اسب‌بخار است. مدل پایه آئوریس های 2019 نیز از یک موتور 1.2 لیتری بهره می برد که خروجی آن، 114 اسب‌بخار اعلام شده است. اما در طرف مقابل، کرولا هاچبک 2019 از یک موتور 2.0 لیتری بنزینی 137 اسب‌بخاری بهره می‌برد که با 171 نیوتن‌متر گشتاور، به یک گیربکس 6 سرعته دستی به مراتب سبک‌تر از نمونه بکار رفته در کرولا iM متصل است. البته در صورت تمایل خریدار، این واحد 4 سیلندر به گیربکس CVT نیز قابل اتصال خواهد بود.
کرولا هاچبک 2019 بصورت استاندارد مجهز به مجموعه سامانه های ایمنی همیار تویوتا موسوم به Toyota Safety Sense، متشکل از هشدار انحراف از مسیر با قابلیت بازگرداندن خودرو به لاین، نوربالای اتوماتیک، همیار تشخیص لاین مسیر و هشدار احتمال تصادف از روبرو با قابلیت تشخیص عابر پیاده است. هفت ایربگ، دوربین دید عقب، نمایشگر 8 اینچ لمسی با رابط کاربری اندروید و iOS و سیستم صوتی با 6 بلندگو نیز از دیگر امکانات استاندارد کرولا هاچبک 2019 هستند.

* مجید رقیبی

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو