فونیکسریمکسبهتام

نسل جدید K۹۰۰، پرچم‌دار کیا در نیویورک معرفی شد؛

نیم‌نگاه دوباره کیا به جایگاه بزرگان

عصر خودرو- کیا K۹۰۰ به عنوان پرچم‌دار ساخته های این خودروساز کره‌ای، هرگز آنطور که انتظار می‌رفت مورد استقبال خریداران قرار نگرفت، مخصوصا در آمریکا که مجموع فروش سال ۲۰۱۷ این سدان فول‌سایز لوکس، حتی به ۵۰۰ دستگاه هم نرسید! با نسل دوم اما کیا کاستی‌های این پرچم‌دار خود را برطرف کرده و به دنبال سهم‌خواهی از بازاری است که امثال مرسدس-بنز S کلاس، ب‌ام‌و سری ۷ و آئودی A۸ در آن حکمرانی می کنند.

نیم‌نگاه دوباره کیا به جایگاه بزرگان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کیا در طراحی نسل جدید K900 بسیار محافظه‌کار عمل کرده اما به جرات می‌توان گفت خودرو جدید، در عین سادگی بصری، به مراتب خوش‌چهره تر و شیک‌تر از خودرویی است که جایگزینش می شود. هویت‌بخش این چهره نیز جلوپنجره ای است که کیا بسیار به طرح مِش سه‌بعدی و هوشمندانه آن می‌بالد و آن را نقطه آغاز انرژی و جنبش در طراحی K900 می‌داند؛ طراحی آن نیز به همین ترتیب، از موج های مداومی که از افتادن سنگ در آب ایجاد می‌شود، الهام‌شده است. اما مسلما بیشتر از طراحی خارجی، فضای داخلی و سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی برای خریداران خودرویی در این کلاس حایز اهمیت است و از این نظر، کیا سعی داشته چیزی را از قلم نیاندازد. صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در 20 جهت و تنظیم عرض پشتی و نشیمن، امکان تنظیم برقی صندلی های عقب در 12 و 14 جهت، سیستم سرمایش و گرمایش صندلی های عقب، نمایشگر 12.3 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی، صفحه نمایش 12.3 اینچ به جای نشانگر های معمول پشت فرمان، هدآپ‌دیسپلی 9.7 اینچی، سیستم دید 360 درجه از اطراف، تشخیص نقاط کور راننده، همیار حفظ مسیر، همیار پیشگیری از تصادف، هشدار ترافیک عبوری از پشت خودرو، کروزکنترل تطبیق‌پذیر و سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده تنها بخشی از لیست امکانات ایمنی و رفاهی K900 جدید در مجهزترین مدل را تشکیل می دهند.

در کُره‌جنوبی، K900 جدید (K9) با دو پیشرانه V6 و یک پیشرانه V8 قابل سفارش است اما برای مدل های سفارش آمریکای شمالی که اولین رونمایی رسمی خود را در نمایشگاه خودرو نیویورک تجربه می کند، تنها یک گزینه برای پیشرانه در نظر گرفته شده که همان واحد V6 توئین‌توربو 3.3 لیتری مشترک با استینگر است. این پیشرانه با 365 اسب‌بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر گشتاور، از مسیر یک گیربکس 8 سرعته اتومات و یک سیستم چهارچرخ محرک با قابلیت توزیع متغیر گشتاور، مُحرک چهار چرخ K900 است. این پیکربندی در حالت عادی 80 درصد گشتاور تولیدی پیشرانه را به چرخ های عقب منتقل می کند اما در شرایط بخصوص، امکان توزیع 50:50 گشتاور بین محور های جلو و عقب نیز وجود دارد.
هنوز اطلاعاتی از قیمت‌گذاری نسل جدید منتشر نشده اما نسل فعلی، در مدل 2018، با قیمت پایه 51.850 دلار در آمریکا عرضه می‌شود؛ رقمی که در مدل های V8 به 62.850 دلار هم می‌رسد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو