فونیکسریمکسبهتام

معاون اجتماعی پلیس راهور:

رانندگان شب قبل از سفر خواب کافی داشته باشند

عامل انسانی مهمترین علت وقوع تصادفات

عصر خودرو- معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: تقریبا در بیشتر تصادفات عدم توجه و تمرکز راننده، پرخاشگری، خواب آلودگی و تعجیل در رانندگی تاثیر عامل وقوع تصادفات بوده لذا رعایت نکات سلامت روان در حین رانندگی در اولویت قرار گیرد.

رانندگان شب قبل از سفر خواب کافی داشته باشند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ جهانی معاون پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: بجز نقص های فنی حادث مثل ترکیدن لاستیک سالم یا خالی کردن ناگهانی ترمز و ... و نقص در راه ، تقریبا در بیشتر تصادفات عدم توجه و تمرکز راننده، پرخاشگری، خواب آلودگی و تعجیل در رانندگی تاثیر داشته است. لذا رعایت نکات سلامت روان در جاده ها و در حین رانندگی اولین اولویت در به سلامت رسیدن هموطنان است و کافی است که مردم آرامش خود را در حین رانندگی حفظ کنند.

    وی با اشاره به علل وقوع تصادفات گفت: خواب کافی در توجه و تمرکز رانندگان تاثیر به سزایی داشته و آرامش جسمی و روانی آنها را در پی دارد.

    به گفته جهانی رانندگان استراحت های بین راهی را بعد از طی مسافت طولانی فراموش نکنند ، این استراحت ها به رفع تنش و تمدد اعصاب رانندگان کمک می کند. بدین منظور بعد از 2 ساعت رانندگی حتما 15 دقیقه را به استراحت اختصاص دهند.

    معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: معمولا در مواقعی که رانندگان پشت ترافیک های طولانی مکث می کنند، تحمل خود را از دست داده و خستگی ناشی از ترافیک سنگین باعث می شود، بعد از رهایی از آن، با سرعت بیشتری مسافت را طی کنند که اقدام خطرناکی است. پس در مواقع ترافیک سنگین توصیه می شود صندلی خودروها را مایل کرده و عضلات بدن را شل کنند، یا اینکه از خودروها خارج شوند و تمام مدت ترافیک را در حالت انقباض و تنش به سر نبرند و تا حد امکان شرایط ماندن در ترافیک سنگین را برای خود آسان کنند. (ترافیک های سنگین در این ایام بدلیل محدود بودن ظرفیت جاده ها و اصطلاحاً به عدم همخوانی ظرف و مظروف بر میگردد)

    به گفته وی موسیقی ملایم می تواند افراد را به آرامش دعوت کند و خستگی ترافیک را کاهش دهد؛ لذا از گوش دادن به موسیقی هایی با ریتم تند و صدای بلند خودداری شود.

    جهانی افزود: مهم ترین مساله در حین رانندگی حفظ تمرکز رانندگان است. بنابراین، گفت و گو با تلفن همراه و ارسال پیامک یا تماشای فیلم بر کاهش توجه تاثیر منفی دارد و این موضوع میزان سرعت عمل راننده را در کنترل خودرو کاهش می دهد.

    سرنشینان خودرو باید حتی الامکان از گفت و گوهای جدی که راجع به مشکلات خانوادگی است، خودداری کنند، رانندگی نیاز به آرامش دارد، بنابراین باید از هر عاملی که این آرامش را برهم می زند، خودداری شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط