فونیکسریمکسبهتام

افزایش قیمت بنزین قانونی نیست

عصر خودرو: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث‌های مطرح شده در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین گفت که افزایش قیمت در شرایط فعلی نمی‌تواند منطبق با قانون باشد.

افزایش قیمت بنزین قانونی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴:۳۷
    به گزارش « عصر خودرو » به نقل از ایسنا، سیدعماد حسینی اظهار داشت: بحث های مطرح شده و شانتاژهای خبری که بعضا از سوی برخی مسوولان در خصوص افزایش قیمت بنزین مطرح می شود، به این موضوع التهاب می بخشد در حالی که بارها تاکید شده اگر قرار باشد در فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه ها اتفافی بیفتد، نباید با آن سلیقه ای برخورد شود.
    وی افزود: در صورتی که دولت بخواهد قیمت بنزین را افزایش دهد، باید فرمول خاصی برای آن ارائه شود و بر اساس آن دوره پنج ساله در افزایش قیمت حامل های انرژی دنبال شود.
    حسینی خاطر نشان کرد: ما نمی خواهیم در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به سمتی برویم که این قانون ابتر بماند و باعث بروز مشکلاتی در جامعه شود، لذا هر تصمیمی گرفته شود باید مبتنی بر قانون هدفمندی یارانه ها، برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه سال 90 باشد.
    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه در ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای بنزین قیمت بالایی لحاظ شده بود و شیب تندی در افزایش قیمت آن وجود داشت، بنابراین افزایش قیمت در شرایط فعلی نمی تواند منطبق با قانون باشد.
    وی درباره سهمیه بندی بنزین نیز گفت: سهمیه بندی دلیلی برای تعدیل قیمت بنزین بود و اکنون هم باید ادامه پیدا کند تا تعدیل قیمت وجود داشته باشد. اگر هم قرار باشد بنزین به صورت تک نرخی اعلام شود، باید قیمت تعیین شده برای آن پایین تر از 700 تومان باشد که هم قانون رعایت شود و هم طبقه بندی فازهای مختلف آن بر اساس این قیمت جلو برود.

    کرمان موتوراکستریم