فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

افزایش ۱۳.۷ درصدی تردد‌های وسایل نقلیه در سفرهای نوروزی ۹۷

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۱۳.۷ درصدی تردد‌های ورودی و خروجی وسایل نقلیه در سفرهای نوروزی ۹۷ خبر داد و گفت: از ۲۴ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری ۷ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۷۹ نفر مسافر با احتساب صورت‌وضعیت‌ها در قالب ۷۵۸ هزار و ۹۶۳ سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای جابجا شدند که علی‌رغم رشد ۳.۴ درصدی سفرها نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد جابجایی مسافر ۶ درصد با کاهش مواجه شده است.

افزایش ۱۳.۷ درصدی تردد‌های وسایل نقلیه در سفرهای نوروزی ۹۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، عبدالهاشم حسن نیا  با اشاره به پایان طرح سفرهای نوروزی 1397 و سیمای وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای و امور راهداری در این ایام اظهار داشت: در این ایام از 710 دوربین نظارت تصوری، 220 دستگاه سامانه تردد شمار برخط، سامانه‌های شناسایی زمان سفر، 1000 سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور، 30 سامانه توزین در حال حرکت، ‌ صندوق پیامکی پیشنهادها و انتقادات مردمی 2000141، سامانه ثبت و مدیریت وقایع جاده‌ای و سامانه مدیریت ناوگان راهداری اقدام به ثبت و برداشت آمار تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای و شخصی شد.
    وی افزود: بر اساس آمار برداشت شده از سوی سامانه‌های هوشمند مدیریت جاده‌های کشور، کل تردد انجام‌شده ورودی و خروجی استان‌ها 49 میلیون و 908 هزار و 598 خودرو بوده که میانگین تردد ساعتی در تردد شمارهای مشابه از ابتدای طرح (24 اسفند 96) تا پایان روز 17 فروردین‌ماه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 13.7 درصد افزایش داشته است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار تجمعی ورودی و خروجی استان‌ها به ترتیب میزان انباشت، گفت: در این شاخص استان مازندران با ثبت رکورد 2 میلیون و 277 هزار و 497 خودرو ورودی و 2 میلیون و 199 هزار و 267 خودرو خروجی و انباشت 78 هزار و 230 خودرو در رتبه اول قرار دارد و استان‌های اصفهان، گیلان، خراسان رضوی، البرز و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص آمار تجمعی رفت‌وبرگشت در محورهای مهم پر تردد نیز گفت: آزادراه کرج-قزوین با احتساب تردد رفت‌وبرگشت 5 میلیون و 288 هزار و 889 خودرو در رتبه اول و آزادراه تهران- کرج با مجموع تردد 5 میلیون و 426 هزار و 620 خودرو در رتبه دوم قرار دارند. در همین راستا آزادراه‌های تهران-قم و قزوین رشت، محور‌های فیروزکوه، هراز و کندوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
    حسن نیا با بیان اینکه «سالن عملیات مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور به‌صورت شبانه‌روزی و 32 شعبه ادارات مدیریت راه‌های استان‌ها در ایام سفرهای نوروزی همواره در حال پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مردم بوده‌اند» ابراز داشت: تا پایان روز 17 فروردین‌ماه 1 میلیون و 832 هزار و 486 تماس برای اخذ اطلاعات سفر با سامانه 141 و 198 هزار و 951 تماس مستقیم نیز با اپراتور 141 برقرار شد. همچنین از ابتدای طرح (24 اسفند 96) تا پایان همان روز 465 هزار و 935 مرتبه از اپلیکیشن 141 بازدید به عمل آمد.
    وی افزود: در همین مدت 250 هزار و 6 پیامک به از سامانه 1000141 به متقاضیان ارسال شده است.

    امکانات و نیروی انسانی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به امکانات و نیروی انسانی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر بیان داشت: در ایام سفرهای نوروزی 97 بالغ‌بر 70 هزار دستگاه انواع وسیله حمل‌ونقل با فعالیت بیش از 117 هزار 300 راننده و کمک‌راننده در قالب 2500 شرکت حمل‌ونقل عمومی مسافری در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم بودند که 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در قالب 1618 شرکت و الباقی در قالب سایر وسایل نقلیه و شرکت‌های مربوطه خدمت‌رسانی می‌کردند.
    وی همچنین به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر اصل مشتری مداری و تکریم ارباب‌رجوع اشاره کرد که بر همین اساس برای سفرهای نوروزی امسال، مدیری پاسخگو برای هر مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در سراسر کشور به تفکیک استان‌ها تعیین شد.
    البته باید توجه داشت که طی طرح سفرهای نوروزی امسال 705 مجتمع خدماتی-رفاهی پذیرای مسافران بودند که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

    جزئیات حمل‌ونقل عمومی مسافر در سفرهای نوروز 97

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعداد سفرهای انجام‌شده با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مسافربری اظهار داشت: از 24 اسفند 97 تا 17 فروردین‌ماه سال جاری 758 هزار و 963 سفر بر اساس صورت‌وضعیت صادرشده با ناوگان عمومی انجام‌شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.4 درصد رشد داشته است؛ اما در همین مدت 7 میلیون و 788 هزار و 879 نفر مسافر با احتساب صورت‌وضعیت‌ها جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه طرح نوروزی سال قبل 6 درصد با کاهش مواجه شده است.
    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به سهم 58 درصدی اتوبوس، ‌ 23 درصدی مینی‌بوس و میدل‌باس و 19 درصدی سواری کرایه بین‌شهری تأکید کرد: باید توجه داشت در این 21 روز حدود 12 میلیون صندلی عرضه‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.4 درصد افزایش داشته، لیکن حدود 62 درصد از ظرفیت ناوگان عرضه‌شده در این ایام مورد استفاده قرار گرفته است.

    آمار تردد مرزی در بخش حمل‌ونقل بین المللی مسافر

    حسن نیا در ادامه از رشد 40 درصدی سفرهای بین‌المللی از طریق مرزهای زمینی کشور در سفرهای نوروزی 97 خبر داد و گفت: از 23 اسفند 96 لتا پایان طرح سفرهای نوروزی امسال، 1 میلیون و 467 هزار و 357 نفر از مرزهای کشور تردد داشته‌اند که 756 هزار و 584 نفر را مسافران ورودی و 710 هزار و 773 نفر را مسافران خروجی از مرزهای کشور تشکیل می‌دهند.
    وی خاطرنشان کرد: پر تردد ترین پایانه‌های مرزی به ترتیب شامل مهران (مرز استان ایلام با کشور عراق)، بازرگان (مرز استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه)، شلمچه (مرز استان خوزستان با کشور عراق)، بیله سوار (مرز استان اردبیل با کشور آذربایجان)، پایانه‌های مرزی سرو و رازی (مرز استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه) می‌شوند.

    اقدامات سازمان راهداری در راستای ارتقا ایمنی سفر با ناوگان عمومی جاده‌ای

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تمهیدات سازمان برای دستیابی به اهداف کاهش تصادفات منجر به فوت ناوگان عمومی اتوبوس در نوروز 97 بیان کرد: یکی از اقدامات افزایش دقت در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین بود که می‌توان در سه بخش (1) افزایش زمان ارائه خدمات و آماده‌به‌کار بودن آن‌ها برای خدمات‌رسانی به ناوگان عمومی در 149 مرکز معاینه فنی سنگین دارای تعداد 153 تعداد خطوط بازدید، ‌(2) ممانعت سیستمی از صدور اسناد حمل برای خودروهای عمومی فاقد معاینه فنی معتبر و (3) نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی سنگین و کنترل صحت و دقت معاینه‌های صادره از طریق سامانه برخط معاینه فنی و نظارت میدانی و کنترل رندم خودروهای معاینه شده تقسیم‌بندی کرد.
    وی افزود: در گام دیگر کنترل و نظارت بر ایمنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز در دسته‌بندی‌های مختلف شامل (1) کنترل و نظارت برخط سامانه‌ای، (2) کنترل و نظارت میدانی در محل پایانه‌ها، (3) کنترل و نظارت دروازه‌ای در گلوگاه‌ها نظیر پاسگاه‌های پلیس‌راه، ایستگاه‌های اخذ عوارض، مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و (4) بازرسی کنار جاده‌ای توسط گشت‌های راهداری با همکاری پلیس‌راه انجام گرفت.
    حسن نیا اقدام دیگر را کنترل و نظارت مضاعف بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل در ایام نوروز با توجه به سامانه اطلاعات مدیران فنی در سراسر کشور خواند و گفت: علاوه بر آن کنترل و بازرسی رندم در داخل و خروجی پایانه‌ها نیز انجام شد.

    امکانات و نیروی انسانی بخش راهداری در طرح نوروزی

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات انجام‌شده در حوزه راهداری و ایمن‌سازی راه‌ها اشاره کرد که 1200 اکیپ راهداری همراه با 9200 ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز با به‌کارگیری 14000 نفر از عوامل راهداری و تعداد 674 راهدارخانه ثابت و سیار به‌صورت شبانه‌روزی جهت خدمت‌رسانی مناسب به هم‌وطنان اقدام نمودند.
    وی افزود: استقرار گسترده و مشهود گشت‌های راهداری ویژه طرح نوروزی 97 در کلیه محورهای مهم، مبادی ورودی و خروجی شهرها، کلیه راهدارخانه‌ها و برگزاری کمپ‌های استقرار مشترک با سایر دستگاه‌های خدمات رسان طرح نوروزی از دیگر اقدامات این بخش به شمار می‌رود.
    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ایمن‌سازی راه‌ها، ‌علائم و تجهیزات بیان داشت: پیش از آغاز طرح سفرهای نوروزی 97 حدود یک‌صد میلیارد تومان اعتبار ویژه در اسفندماه برای اقدامات ایمنی ویژه طرح نوروزی از منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اختصاص یافت و اجرای خط‌کشی راه‌ها به میزان 50 هزار کیلومتر – خط، ارتقای ایمنی تقاطع هم‌سطح پر تصادف و پارکینگ محورهای پر تردد با اجرای روشنایی نقطه‌ای 207 مورد، اجرای روشنایی طولی نواحی مورد نیاز 59 کیلومتر، نصب 246000 عدد علائم ایمنی اخطاری و انتظامی و... ارتقای حفاظ‌های بتنی در میانه راه‌ها 117 کیلومتر و ترمیم و اصلاح 325 کیلومتر حفاظ‌های فلزی انجام گرفت.
    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه نگهداری رویه راه و ابنیه فنی نیز یادآور شد: طی دو ماهه منتهی به نوروز 97، عملیات لکه‌گیری آسفالتی در 350 هزار مترمربع و عملیات روکش آسفالت موضعی و ماسه آسفالت به طول 545 کیلومتر، عملیات درزگیری با قیر پلیمری به طول 400 کیلومتر و اصلاح افتادگی شانه‌ها و شیب شیروانی راه‌ها به طول 770 کیلومتر انجام گرفت.
    حسن نیا در پایان با اقدامات فرهنگی صورت گرفته در راستای ارتقا سطح فرهنگی ایمنی رانندگی مسافران اشاره کرد و گفت: اقدامات ارتقای فرهنگ ترافیکی و رفتارسازی صحیح و راهنمایی مسافران 1000 بنر با موضوع رفتارسازی ایمنی نصب شد. همچنین برچسب‌های هشدار دهنده سه عامل اصلی تصادفات رانندگی بر روی شیشه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نصب و 100 هزار لوح فشرده با محتوای پیام‌های ایمنی که توسط هنرمندان، ورزشکاران و هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون تهیه و توزیع شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو