فونیکسریمکسبهتام

ثبت ۲۱۳ میلیارد تومان جریمه خودروها به دلیل نداشتن معاینه فنی در سال ۹۶

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به صدور ۴ میلیون و ۲۷۸ هزار برگه جریمه برای خودروها به دلیل نداشتن معاینه فنی در سال ۹۶ گفت: با احتساب جریمه ۵۰ هزار تومانی معاینه فنی رقم کلی جریمه معاینه فنی در سال ۹۶، ۲۱۳میلیارد تومان بوده است.

ثبت ۲۱۳ میلیارد تومان جریمه خودروها به دلیل نداشتن معاینه فنی در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم،  سیدنواب حسینی‌منش در نشست خبری خود با اشاره به اینکه خودروهایی مشمول حضور در مراکز معاینه فنی براساس ابلاغیه وزارت کشور هستند که تولید داخل مدل 1392 و قبل از آن باشند.

    وی تصریح کرد: همچنین خودروهای وارداتی از 2013 و قبل از آن نیز مشمول اخذ معاینه فنی در مراکز هستند ضمن اینکه برای خودروهای عمومی، دولتی و تاکسی‌ها نیز براساس مصوبه مجلس در سال 1395 و قبل از آن مشمول اخذ معاینه فنی هستند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: براساس آخرین آمار غیررسمی 3 میلیون و 800 هزار خودرو پلاک تهران با استناد به قانون فعلی مشمول معاینه فنی هستند.

    حسینیمنش افزود: امیدواریم شهروندان تهرانی برای اخذ معاینه فنی در زمان‌های مراجعه کنند که مراکز شلوغ نباشند و بتوانند به راحتی معاینه فنی خود را اخذ کنند.

    وی گفت: آماری از عملکرد معاینه فنی در سال 96 ثبت شده که آمار قابل توجهی است و رکوردی در این زمینه محسوب می‌شود که یک میلیون و 546 هزار خودرو معاینه فنی را در تهران انجام شده است که این اقدام به کمک طرح LEZ و برخورد پلیس به وقوع پیوسته است.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: تعداد خودروهای مراجعه اولیه به مراکز معاینه فنی نیز یک میلیون و 67 هزار خودرو بوده که این تعداد برای نخستین بار به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند.

    حسینی‌منش ادامه داد: براساس همین آمار 45 درصد یعنی حدود 300 هزار خودرو صرفا به خاطر آلایندگی در مراکز معاینه‌فنی رد شده‌اند.

    وی در ادامه اشاره کرد: 14 درصد از خودروها به دلیل وضعیت ظاهری خودرو، 8 درصد بابت انحراف فرمان، 5 درصد به خاطر کمک‌فنرها و 12 درصد به خاطر تست ترمز در مراکز معاینه فنی رد شده‌اند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اضافه کرد: براساس آخرین آمار ثبت شده تعداد خودروهایی که در سال 96 به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند 35 درصد نسبت به سال 95 رشد داشته است.

    حسینی‌منش گفت: در بخش تاکسی‌ها ما رشد چندانی نداشتیم که این موضوع به دلیل نوسازی که در سال 96 انجام گرفت و حدود 10 هزار تاکسی نوسازی شدند.

    وی ادامه داد: متاسفانه ما شاهد تردد اتوبوس‌های فرسوده در شهر تهران هستیم که تعداد آنها قابل توجه است و برای این موضوع باید راهکار لازم اتخاذ شود و بخش قابل توجهی باید از آنها نوسازی شود.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: طبق آمار کسب شده 4 میلیون و 278 هزار برگه جریمه توسط راهنمایی و رانندگی به دلیل نداشتن معاینه فنی خودروها صادر شده است که با احتساب جریمه 50 هزار تومانی معاینه فنی این رقم به 213 میلیارد تومان جریمه نداشتن برگه معاینه فنی خودروها می‌رسد.

    حسینی‌منش ادامه داد: در سال 94 تمامی مراجعات به مراکز خودرو 450 هزار خودرو بوده و این در حالی است که در سال 96 ما شاهد افزایش خودروها به مراکز معاینه فنی بوده‌ایم به طوری که 310 هزار خودروی آلاینده در مراکز شناسایی و اصلاح شدند.

    وی با تاکید بر اینکه بسیاری از شهروندان اطلاعی از جرایم به دلیل نداشتن معاینه فنی نداشتند، گفت: این افراد باید استعلام لازم را انجام دهند و نسبت به اخذ معاینه فنی خود اقدام کنند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال 97 افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم تعداد مراکز معاینه فنی را افزایش دهیم تا بتوانیم رضایت شهروندان را جلب کنیم.

    حسینی‌منش گفت: برهمین اساس در سال 97 آمادگی جوابگویی 2 میلیون معاینه فنی در شهر تهران هستیم که با ظرفیت فعلی با راه‌اندازی 43 خط که در تهران داریم مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما ما به دنبال کاهش طول صف‌ها هستیم و در این زمینه برنامه‌هایی در دست اقدام است.

    وی ادامه داد: توسعه مراکز معاینه فنی با همراهی بخش خصوصی یکی از سیاست‌هایی است که در سال 97 در دستور کار مرکز معاینه خودروهای تهران است.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران افزود: همچنین توسعه مراکز معاینه فنی خطوط سیار با همراهی بخش خصوصی یکی دیگر از برنامه‌های است که در سال 97 اجرا خواهد شد.

    حسینی‌منش از راه‌اندازی مرکز معاینه فنی سراج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به استقرار این مرکز در محیط مسکونی با همراهی شهرداری منطقه 4 زمینی در اختیار مرکز معاینه فنی قرار گرفته شد و به زودی مرکز معاینه فنی ویژه در پهنه شرق تهران با کمک بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.

    وی گفت: زمین اشاره شده پس از مراحل قانونی و معاوضه زمین قبلی در اختیار مرکز معاینه فنی قرار گرفته است و طی 2-3 ماه آینده مرکز ویژه جدید با همراهی بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به شرایط فراهم شده روزانه 8 هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی انجام می‌گیرد که در گذشته این رقم حدود 5 هزار مراجعه بوده است.

    حسینی‌منش افزود: به زودی نیز برخی از مراکز معاینه فنی 24 ساعته خواهیم کرد تا رضایت شهروندان را بیشتر جلب کنیم.

    وی در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه خودروهایی که در طرح ترافیک حضور خواهند داشت می‌توانند از مزایای معاینه فنی برتر استاده کنند، گفت: خودروهایی که شامل معاینه فنی برتر باشند مورد تشویق قرار خواهند گرفت و 20 درصد تخفیف خواهند گرفت و به احتساب اینکه خودرویی در پیک شلوغی وارد طرح و خارج شود که حدود 36 هزار تومان در تعرفه آن خواهد بود با داشتن معاینه فنی برتر این رقم به حدود 28 هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آمادگی مراکز معاینه فنی برای صدور معاینه فنی برتر خبر داد و گفت: با توجه به تمهیدات فراهم شده ما این آمادگی را داریم که معاینه فنی برتر را در صورت فراهم شدن شرایط خودرو صادر کنیم.

    حسینی‌منش افزود: تا به امروز 38 هزار خودرو موفق به پاس کردن معاینه فنی برتر در یک ماه و نیم گذشته شده‌اند.

    وی در پایان ادامه داد: ما انتظار داریم که شرکت‌های خودروهای داخلی توجه ویژه‌ای را به کاتولیز داشته باشند که این موضوع قابل توجه است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو