فونیکسریمکسبهتام

از سوی کارمانیا:

شرایط فروش BYD S۶ ویژه مبعث اعلام شد

عصر خودرو- بی وای دی S۶ شاسی بلند چینی تازه وارد بازار که توسط شرکت کارمانیا وارد بازار شده است.

شرایط فروش BYD S۶ ویژه مبعث اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودرو از تابستان 1395 بر روی خط مونتاژ شرکت کارمانیا از زیرمجموعه های گروه کرمان موتور قرار گرفت و هم اکنون با قیمت رسمی 99.700 میلیون تومان به همراه 3 سال ( 5 سال در سایر کشورها )  یا 100 هزار کیلومتر گارانتی به دو صورت نقدی و اقساطی توسط این شرکت به فروش میرسد.

     

    مشخصات فنی

     

    مدل عرضه شده در بازار ایران با امکانات کامل بوده و  مجهز به موتور 4 سیلندر 2٫4 لیتری ساخت میتسوبیشی با  160 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه  و  229 نیوتن متر در 4000 هزار دور بر دقیقه  گشتاور می‌باشد. گیربکس اتوماتیک مورد استفاده در  این خودرو 6 دنده اتوماتیک دوکلاچه یا همان (DCT)  با قابلیت تیپترونیک یا دستی است که قدرت موتور را تنها به چرخهای جلو منتقل میکند. حداکثر سرعت اعلامی این خودرو 185 کیلومتر بر ساعت بوده و وزن خالص ان  در حدود 1700 کیلوگرم بوده و دارای 4.81 متر طول، 1.855 متر عرض و 1.725 متر ارتفاع می باشد.

     

    طراحی داخلی و خارجی

     

    شرکت BYD پلت فرم این خودرو را که مورد استفاده در لکسوس RX بوده را از شرکت تویوتا خریداری و بر مبنای آن به طراحی و ساخت  BYD S6اقدام نموده است. بنابراین در نمای خارجی و داخلی ضمن مشاهده تغییرات  ظاهری داخلی و خارجی نسبت به لکسوس RX نسل دوم که نمونه های آن در سطح شهرهای ایران تردد میکنند از همان نمای کلی بهره گرفته است لیکن کیفیت مواد و متریال مورد استفاده در آن بسیار معمولی بوده ولی در عوض می توان گفت که با این روش عملا از دانش و تکنولوژی تویوتا برای طراحی شاسی و پیکربندی ابعاد هندسی خودرو استفاده شده و از این رو S6 می تواند تافته ای جدا بافته نسبت به محصولات سایر خودروسازان کم تجربه چینی باشد. BYD در این خودرو طرح فرمان، کنسول میانی و آمپر را باز طراحی کرده ولی در سایر موارد از همان قالب و کلیات داخل لکسوس استفاده شده است.. در نمای ظاهری هم تغییرات، به طرح جدید چراغهای چلو و عقب و جلو پنجره و سپر ها محدود میگردد. به دلیل ابعاد مناسب اتاق این خودرو بسیار جا دار بوده و راحتی زیادی را برای سرنشینان به همراه دارد. همانطور که اشاره شد ضمن کامل بودن امکانات رفاهی و آپشنهای مورد استفاده کیفیت داخلی خودرو اصلا در حد کیفیت درجه یک  لکسوس نبوده و لیکن همانند دیگر خودروهای چینی هم رده قابل قبول بوده می باشد.

     

    تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی

     

    این خودر لیست کاملی از امکانات رفاهی از قبیل صندلی برقی راننده؛ پوشش چرم صندلی ها، سیستم کیلس و استارت انجین، دوربین دید عقب و آینه سمت راست، کروز کنترل، دیلایت و تهویه اتوماتیک، 6 کیسه هوا،  سیستمهای ABS ، EBD ، BOS جهت ترمز گیری بهتر، سیستم مولتی مدیا با نویگیشن فعال ایران و ... را  در خود دارد. یکی از نقاط ضعف این خودرو عدم دارا بودن سیستم ESP یا کنترل پایداری بوده که با توجه به ارتفاع 19 سانتی متری کف خودرو از زمین در سر پیچها ممکن است باعث عدم پایداری در قسمت عقب خودرو گردد. همچنین این خودرو دارای سیستم HAC یا کمک در شروع حرکت در سر بالایی نیز نمی باشد.

     

    BYD6 همچنین موفق شده بعنوان اولین خودرو SUV ساخت چین 5 ستاره ایمنی کامل را از C-NCAP دریافت نماید لیکن  بعد از گذشت یکسال و نیم از تولید آن در ایران هنوز مورد بررسی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار نگرفته تا محکی به آن زده شود هر چند میتوان حدس زد بیش از 3 ستاره ایمنی در انتظار آن نخواهد بود.

     

    کلام آخر

     

    از نکات مثبت این خودرو طراحی و ابعاد هندسی کابین آن بوده که راحتی و آسایش خوبی را برای سرنشینان جلو و عقب فراهم می کند. همچنین بدلیل استفاده از سیستم فنر بندی مشابه لکسوس و مشخصات ذاتی پلت فرم لکسوس از نرمی خوبی در جاده و عبور از ناهمواری و دست اندازها برخوردار می باشد. همچنین بدلیل تولید گشتاور نسبتا" خوب 229 نیوتن متر در 4000 هزار دور بر دقیقه از کشش مناسبی برخوردار بوده و در مجموع برای استفاده روزمره و سفرهای خانوادگی گزینه مناسبی می باشد.

     

    این خودرو با توجه به قیمت فروش در رده خودروهایی همانند هایما  s7 توربو و جک s5  توربو قرار میگیرد لینکن از لحاظ فنی و کیفی به جرات میتوان گفت که اصلا" قابل رقابت با آنها نبوده همچنین بدلیل استفاده از یک پلت فرم قدیمی متعلق به سال 2003 دارای قیافه و نمای خارجی  خسته و منتظر انفصال از خدمت و در نمای داخلی بدون هیجان یا به اصطلاح پیرمردی می باشد. مراکز خدمات پس از فروش شرکت نیز بسیار محدود بوده و قابل رقابت با شبکه خدمات پس از فروش هایما ایران خودرو و جک کرمان خودرو نمی باشد ضمنا" گارانتی خودرو نیز در مقایسه امتیاز برتری را  برای آن کسب نمیکند. با توجه به قیمت گذاری بالا، بازار فروش صفر خوبی نیز نداشته بنابراین از بازار دست دوم آن نیز حرفی نزنیم بهتر است.

     

    شاید اگر این خودرو همزمان با چین بین سالهای 92 تا 94 در بازار ایران عرضه میشد در نبود رقبا میتوانست به فروش نسبتا" خوبی دست پیدا نماید لیکن با توجه به وجود رقبای قوی چینی مونتاژی حال حاضر در این کلاس و رده قیمتی  خرید آن اشتباه بوده و اصلا" توصیه نمیگردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو