فونیکسریمکسبهتام

توضیحات گمرک ایران در خصوص انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودروهای خارجی

عصر خودرو- ناظر گمرکات استان هرمزگان درباره خبر توقیف ۳۱۹ خودرو در شرف ترخیص، اعلام کرد: دلایل و مستنداتی مبنی بر توقیف این خودروها به گمرک نرسیده است.

توضیحات گمرک ایران در خصوص انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودروهای خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی هرمزگان صبح چهارشنبه از انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودرو و کشف 424 دستگاه خودرو خارجی خبر داد.
    «عزیز الله ملکی» توضیح داد: 105 دستگاه خودرو که با اسناد جعلی و حتی بدون صدور پته های گمرکی (سندی برای ترخیص کالا) از گمرک ترخیص شده و در انبار شرکت موجود بود، توقیف شد.
    وی ادامه داد: با دستگیری عاملان اصلی و ضبط اسناد و مدارک موجود در شرکت و انجام تحقیقات تکمیلی، 319 دستگاه دیگر از این خودروها که با شیوه جعل وارد اما هنوز ترخیص قطعی نشده بود، با هماهنگی مقام قضایی توقیف شد.
    یادآور شد: ارزش این محموله یک هزار و 250 میلیارد ریال برآورد شده و در این ارتباط هفت نفر دستگیر شده اند.
    عصر چهارشنبه گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بنا بر اعلام گمرک شهید باهنر بندرعباس تشریفات گمرکی این خودروها قانونی بوده و به صورت قانونی به گمرک اظهار شده است.
    ناظر گمرکات استان هرمزگان در این زمینه گفت: بنا بر اعلام گمرک شهید باهنر بندرعباس تشریفات اولیه واردات قطعی 319 دستگاه خودرو سواری در 12 فقره اظهارنامه در حال انجام بوده و تشریفات نهایی کالای اظهارنامه های مربوط تمام نشده بود.
    «علیرضا دشتانی» به نقل از مدیرکل گمرک شهید باهنر توضیح داد: کالای موضوع اظهارنامه های مورد نظر در حال انجام تشریفات گمرکی و در مرحله پرداخت حقوق ورودی متعلق بوده و مجوزهای مربوط به ترخیص این خودروها نیز از سوی سازمان های ذیربط گرفته شده است.
    وی افزود: به استناد مواد 7، 38 و 105 قانون امورگمرکی امکان خروج کالا از آن گمرک امکانپذیر نیست؛ به دلیل اینکه تشریفات گمرکی این خودروها در مرحله پرداخت حقوق ورودی متعلق بوده است .
    به گفته وی، «مجوز ورود این خودروها در سامانه جامع امور گمرکی بارگذاری شده و تخلف از مقررات از سوی هیچ مرجعی رسما به گمرک گزارش نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط