فونیکسریمکسبهتام

تصمیم وزارت صنعت برای داخلی‌سازی ۳۰ درصدی خودروهای وارداتی

عصر خودرو- یک مقام مسئول از الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای داخلی‌سازی قطعات خودروهای وارداتی تا سقف ۳۰ درصدی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: در غیر این صورت تعرفه واردات عادی خواهد شد.

تصمیم وزارت صنعت برای داخلی‌سازی ۳۰ درصدی خودروهای وارداتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسین شریعت در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص داخلی‌سازی آن دسته از خودروهای چینی که در ایران تولید می‌شوند، گفت: بر اساس آنچه که وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرده، داخلی‌سازی قطعات خودروهای مونتاژی که در ایران تولید می‌شود، الزام داخلی‌سازی 30 درصدی را لحاظ کرده و در غیر این صورت، واردکنندگان و تولیدکنندگان خودروهای خارجی باید برای ورود قطعات خود، تعرفه بدون تخفیف را بپردازند.

    وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر افزود: آنچه که وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص کرده برای خودروسازان چینی و غیرچینی است که اگر به سقف داخلی‌سازی 30 درصد نرسد، باید تعرفه کامل را بپردازند.

    به گفته شریعت، عمق‌بخشی به ساخت داخل از جمله مواردی است که باید از سوی خودروسازان که محصول خارجی مونتاژ می‌کنند، پرداخته شود. در غیر این صورت تعرفه آنها مانند تعرفه CBU محاسبه خواهد شد.

    عضو انجمن واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: آنچه که پیش‌بینی شده در خصوص رعایت استانداردهای 85گانه‌ی خودرویی باید رعایت شود و ما نیز تمام استانداردها را به جز دو استاندارد در محصولات کار خواهیم کرد.

    وی از راه‌اندازی پارک فناوری خودرو خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این پارک نیازمند حمایت دولت ایران و چین بودیم و در آن زمینه مذاکراتی را نیز انجام داده‌ایم، اما به هر حال ما به عنوان یک خودروساز خصوصی نمی‌توانیم منتظر دولت باشیم و به همین دلیل مقدمات ایجاد این پارک فناوری را فراهم نموده‌ایم.

    شریعت از اشتغالزایی 100 هزار نفری در سال با راه‌اندازی فازهای جدید کارخانه خودروسازی خبر داد و تصریح کرد: تلاش داریم با ایجاد ظرفیت‌های جدید، اشتغال را بالا ببریم؛ این در شرایطی است که ظرفیت فعلی 4000 نفری برای نیروی مستقیم در کارخانه را داریم و بیش از 10 هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو