فونیکسریمکسبهتام

رسوایی‌های بزرگ شرکت‌های خودروسازی

عصر خودرو- در اینجا ۴ شکست صنعت خودروسازی که خودروسازان امیدوارند شما آنها را فراموش کنید، آورده شده است.

رسوایی‌های بزرگ شرکت‌های خودروسازی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در اینجا 4 شکست صنعت خودروسازی که خودروسازان امیدوارند شما آنها را فراموش کنید، آورده شده است.

      1- Chrysler Airflow: در دهه 1930، کرایسلر یک خودروی مدرن جدید ساخت که در آن از نوآوری زیادی استفاده شده بود، ولی با این وجود،  استایل این خودرو دلیل عدم‌استقبال از آن بود. طراحی سبک Airflow دهه‌ها جلوتر از زمان خود بود. در واقع این خودرو یکی از آیرودینامیک‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهایی بود که تا آن زمان ساخته شد و تهدید بزرگی برای رقبای بزرگی چون جنرال موتورز به‌شمار می‌رفت. اما همین استایل بحث‌انگیز خیلی زود مشتریان را از آن دور کرد و کرایسلر تنها چند سال بعد از شروع این‌ پروژه، آن را متوقف کرد.

    2- Yugo: یوگو یک تجربه شکست‌خورده و خنده‌دار در ایجاد کلاس جدیدی از خودروهای ارزان برای بازار آمریکا بود. در واقع این خودروی بزرگ‌ترین خودروساز یوگسلاوی سابق، کیفیت ساخت و ایمنی خودروی پایینی داشت و ارزان قیمت بودن آن این مسائل را توجیه می‌کرد. این خودرو وعده یک وسیله نقلیه ارزان و بدون آپشن‌های اضافی را می‌داد؛ در سال 1989 وزن سبک، امکان کنترل پایین و طراحی نامناسب این خودرو موجب شد تا زنی 31 ساله از پل Mackinac Bridge میشیگان سقوط کند. پس از آن بود که رسانه‌ها توجه بیشتری به کیفیت افتضاح این خودرو کردند و در نهایت یوگو از بازار آمریکا خارج شد.

    3- The Cadillac V8-6-4: هر شکستی در صنعت خودروسازی مربوط به یک وسیله نقلیه نیست. تعداد بسیار زیادی از شکست‌های تکنولوژیک نیز وجود داشته است. موتور کادیلاک V8-6-4 یکی از این موارد است. در اوایل دهه 1980 که این خودرو به بازار آمد وعده داده شد که موتور آن هشت سیلندری با کارآیی سوخت به شدت بهبودیافته باشد. ایده پشت آن به شکل استادانه‌ای ساده بود؛ زمانی که به سیلندرهای اضافی نیازی نیست، آنها را «خاموش کنید.» اما در عمل این ایده هرگز کارگر نیفتاد. خاموش شدن و بریده بریده حرکت کردن، مسائل معمول در رانندگی بود که موجب شد موتور این ماشین غیرقابل‌تحمل شود.

    4- Ford Pinto: فورد پینتو یک شکست افسانه‌ای در صنعت خودرو است؛ حتی اگر این خودرو ضرورتا یک ماشین افتضاح نباشد. به آن اندازه که ظاهر مناسبی داشت، از نظر فنی خوب نبود؛ بزرگ‌ترین مساله این مدل، مخزن سوخت قابل اشتعال آن بود. وقتی از پشت به ماشین ضربه زده می‌شد، ممکن بود به‌خاطر مخزن سوخت که پشت محور چرخ عقب نصب شده بود، مانند یک نارنجک دستی عمل کند و منفجر شود. اینکه آیا پینتو از هر خودروی دیگر قرن امنیت کمتری دارد یا خیر جای بحث و گفت‌وگو دارد اما مجادله‌های قانونی پس از آن پینتو را از پا درآورد و فورد تا سال 1980 این شرکت را تعطیل کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو