فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد

زمان انتشار آگهی جذب سرمایه گذار برای جمع آوری بخار بنزین جایگاه‌ها

عصر خودرو- مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از آذرماه سال گذشته کار‌ها برای پذیرش سرمایه گذار شروع، اقتصادسنجی و مطالعات آن انجام شد و آگهی فراخوان آن آماده شده و در اردیبهشت ماه منتشر می‌شود.

زمان انتشار آگهی جذب سرمایه گذار برای جمع آوری بخار بنزین جایگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از میزان، محمدرضا موسوی خواه درباره جمع آوری بخار بنزین در جایگاه‌ها اظهار کرد: بنزین فرآورده‌ای است که از ترکیبات متعددی تشکیل می‌شود که بخشی از آن ترکیبات بسیار فعال است که در هنگام بارگیری و سوختگیری فعال می‌شوند و بوی ناشی از آن در جایگاه قابل استشمام است.

    وی با بیان اینکه این ترکیبات سمی است که اگر از حد مجاز بگذرد کشنده است، گفت: کاری که در تاسیسات پالایش پخش صورت می‌گیرد این است که همه ساله کنترل‌های کیفی انجام می‌شود تا درصد این ترکیبات از حد مجاز بیشتر نشود.

    مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: روز گذشته جایگاهی در میدان آزادی افتتاح شد که جمع آوری انتقال بخارات و تبدیل آن به بنزین به صورت بومی سازی در این جایگاه به بهره برداری رسید.

    موسوی خواه خاطرنشان کرد: طبق مصوبه دولت ما موظف هستیم تمام جایگاه‌ها و انبار‌ها را تجهیز کنیم اما، مرحله به مرحله اینکار را انجام خواهیم داد و مرحله اول را به شهر‌های بزرگ اختصاص دادیم.

    وی ادامه داد: امتیازی که به جایگاه‌ها می‌دهیم به خصوص شرکت‌های زنجیره‌ای به ازای هر لیتر فرآورده 60 ریال پرداخت می کنیم که این تجهیزات را انجام بدهند.

    مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از آذرماه سال گذشته کار‌ها برای پذیرش سرمایه گذار شروع، اقتصادسنجی و مطالعات آن انجام شد و آگهی فراخوان آن آماده شده و در اردیبهشت ماه منتشر می‌شود و امیدواریم در نمایشگاه نفت و گاز با سرمایه گذاران متعددی به توافق برسیم.

    موسوی خواه با بیان اینکه دولت و جایگاه داران هیچ هزینه‌ای انجام نمی‌دهند تاکید کرد: سرمایه گذار در جایگاه‌ها بر اساس بخارات بنزین به ازای هر مکعب بخار بیش از 40 درصد آن هیدرو کربن آن را استحصال و تبدیل به بنزین می‌کند که با بنزین جایگاه مخلوط می‌شود و هم مسائل زیست محیطی رعایت می‌شود و هم ارزش افزوده خوبی دارد.

    وی ادامه داد: بسته به نوع تجهیزات و بسته به اشباع بخاری که در هر جایگاه حاصل می‌شود بین 1.5 تا 2.5 لیتر به ازای هر 1000 لیتر می‌توانیم بنزین داشته باشیم.

    مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه برای سرمایه گذاران اطمینان ایجاد می‌کنیم، گفت: هر جایگاه 60 میلیون تومان هزینه دارد که کمتر از 6 ماه هزینه آن بر می‌گردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو