فونیکسریمکسبهتام

استاندار خبر داد:

احداث سایت ایران خودرو در کردستان

عصر خودرو: استاندار کردستان با اشاره به برنامه های دولت برای توسعه و جبران عقب ماندگی های استان از راه اندازی و احداث یک واحد کارخانه ایران خودرو در استان خبر داد.

احداث سایت ایران خودرو در کردستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸:۱۸
    به گزارش «عصر خودرو»، علیرضا شهبازی در جلسه رسیدگی به مسایل و مشکلات حوزه صنعت و معدن کردستان در سنندج افزود: با رایزنی انجام شده قرار است در این واحد ایران خودور یکی از دو مدل پژو 206 و یا دنا تولید و روانه بازار شود.
    وی با بیان اینکه یکی از شروط ایران خودرو برای احداث این کارخانه، مشارکت بخش خصوصی است از سرمایه گذاران داخل و خارج از استان خواست تا در این طرح پر بازده مشارکت کنند.
    وی سرمایه اولیه این کارخانه را یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس رایزنی اولیه ایران خودرو حدود 40 تا 45 درصد سرمایه اولیه این طرح را تامین می کند و برای تامین بقیه نیز باید سرمایه گذاران بومی همت کنند.
    استاندار کردستان با اشاره به اینکه قرار بود یک واحد از کارخانه ساپیا نیز در استان احداث شود افزود:این واحد متاسفانه به دلیل اختلافات نمایندگان در مورد مکان احداث کارخانه عملی نشد.
    شهبازی همچنین در ادامه از آغاز عملیات اجرایی چندین کارخانه و طرح بزرگ در استان در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این طرح ها وضعیت اقتصادی استان کردستان بهبود یابد.
    وی در بخش دیگری از سخنانش تولیدکنندگان را سربازان خط مقدم مقابله با تحریم ها توصیف کرد و بر حمایت دولت از آنها تاکید کرد.
    وی افزود: تولیدکنندگان و صنعتکاران در صف اول مقابله با تهدیدها و تحریم های کشورهای زورگو و استکباری قرار دارند و وظیفه ذاتی دولت این است که در راستای حمایت زحمت کشان این بخش از هیچ کوششی فروگذار نکند.
    استاندار کردستان در ادامه از معادن کردستان به عنوان یک ظرفیت توسعه اقتصادی منطقه نام برد و خواستار توجه بیشتر مسوولان به این بخش شد.
    وی با اشاره به اینکه اجازه نخواهیم داد معادن استان بدون فراوری و به صورت مواد خام و اولیه به خارج از استان صادر شوند گفت: مجوز استخراج معدن زمانی صادر خواهد شد که کارخانه فرآوری آن نیز در استان احداث شود.
    شهبازی از واگذاری و خرید و فروش امتیاز برخی معادن استان به افراد غیرمتخصص و غیربومی در سال های گذشته انتقاد کرد.
    شهبازی همچنین به برخی جابه جایی های مدیریتی در کردستان اشاره و افزود: تغییرات مدیریتی یک فرآیند معمول در جهت ایجاد نشاط و تحول در محیط کاری است و نکته مهم در این زمینه این است که این جابه جایی های باعث خیر و برکت برای مردم و نظام و دستیابی هرچه سریعتر به اهداف و آرمان های انقلاب شود.

    کرمان موتوراکستریم