فونیکسریمکسبهتام

در صورت تصویب طرح دوفوریتی در مجلس؛

وزارت صنعت ملزم به اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو است

عصر خودرو- دی ماه سال گذشته بود که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همزمان با اعلام رسمی افزایش تعرفه واردات خودرو اقدام به تدوین طرحی دو فوریتی با هدف کاهش تعرفه ها با عنوان افزایش رقابت پذیری کرد.

وزارت صنعت ملزم به اجرای طرح ساماندهی بازار خودرو است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، هرچند که بارها عنوان شد که طرح ساماندهی بازار خودرو تا پیش از پایان سال به صحن علنی مجلس برده خواهد شد اما با این حال در عمل محقق نشد و حال با وارد شدن به دومین ماه از سال، بهرام پارسایی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 از بررسی طرح دو فوریتی طرح ساماندهی بازار خودرو در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی خبر داده است.

    حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در  گفت و گو با عصر خودرو با تاکید بر این که این طرح با محوریت کاهش تعرفه واردات خودرو خواهد بود، گفت: تدوین این طرح در سال گذشته انجام شد اما به دلیل تعدد و تراکم طرح ها امکان بررسی آن در روزهای پایانی سال فراهم نشد.
    وی افزود: همزمان با اعلام تعرفه های جدید واردات خودروهای خارجی شاهد رانت در بازار این خودروها بودیم بر این اساس در طرح جدید در نظر داریم تا با کاهش تعرفه واردات خودرو ضمن افزایش رقابت پذیری در بازار، نسبت به کاهش قیمت ها در بازار خودرو اقدام کنیم که این امر در نهایت منجر به خروج صنعت خودرو از انحصار خواهد شد.
    گرمابی با اشاره به امضای 217 نماینده مجلس برای تدوین این طرح اظهار کرد: با جمع آوری این تعداد امضا به طور قطع در صورت بررسی این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه، به طور قطع این طرح رای خواهد آورد.
    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که آیا این امکان وجود دارد که این طرح حتی در صورت تایید در مجلس به سرنوشت رای دیوان عدالت اداری تبدیل شود، تاکید کرد: به طور قطع این طرح در صورت رای آوردن در مجلس باید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی شود و این وزارتخانه ملزم به اجرایی کردن آن خواهد بود. 

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو