فونیکسریمکسبهتام

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور قم :

کاهش تصادفات نیازمند تغییر نگاه به فرهنگ ترافیک است

عصر خودرو- رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: برای کاهش یافتن آمار تصادفات، لازم است نوع نگاه مردم به فرهنگ ترافیک و پلیس تغییر کند.

کاهش تصادفات نیازمند تغییر نگاه به فرهنگ ترافیک است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرگرد رضا پارسا روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم  تاکید کرد: مردم باید قبول کنند قانونمداری به نفع خودشان است و از دوران کودکی فرزندانشان را با فرهنگ صحیح ترافیک آشنا کنند.
    وی افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اصل نخست فرهنگ ترافیک است و برای کاهش تصادفات، چاره ای جز توجه به این قوانین نیست.
    وی با اشاره به لزوم داشتن تمرکز کامل در رانندگی، بیان کرد: استفاده از وسایل نقلیه در حالت احساس خواب آلودگی، ناراحتی های عصبی و عدم تعادل کافی، می تواند لطمه های جبران ناپذیری را وارد کند، به همین دلیل نیاز است رانندگان قبل از نشستن پشت فرمان، استراحت لازم را داشته باشند.

    **وضعیت ترافیک شهر قم
    پارسا با بیان این که نقاط بسیاری در شهر قم دارای بارترافیکی است، گفت: بلوار الغدیر از جمله مکان هایی است که در طول روز با بیشترین بارترافیکی مواجه است و برای حل این مشکل، مسیر های جایگزین در ماه های آینده به زیر بار ترافیک خواهند رفت.
    وی در ادامه به چالش موتورسیکلت ها در شهر قم اشاره کرد و افزود: بیش از 300 هزار موتورسیکلت در قم تردد می کنند که ساماندهی آنها از جمله برنامه های پلیس راهور است.
    وی بیان کرد: برخورد با موتورسوارانی که کلاه ایمنی ندارند و یا پلاک وسیله نقلیه آن ها مخدوش است از جمله اقدام های در دست اجرای پلیس راهنمایی و رانندگی قم است.

    **فرهنگ سازی مهمترین اصل در بهبود وضعیت ترافیک شهر
    رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم، گفت: برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و همچنین اجرای پویش های مردمی با مشارکت اقشار مختلف جامعه از جمله برنامه هایی است که برای بهبود وضعیت ترافیکی شهر قم اجرا می شود.
    وی افزود: اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی حوزه ترافیک دارند و می توانند با تهیه گزارش های خبری مستمر، مردم را به سمت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هدایت کنند.
    وی ادامه داد: به تصویر کشیدن توصیه های ترافیکی و همچنین صحنه های تصادفات در سطح شهر می تواند نقش موثری در تقویت قانونمداری رانندگان ایفا کند و در این زمینه همکاری های لازم با شهرداری قم و سایر نهادهای متولی انجام شده است.

    *سرعت غیرمجاز در صدر تخلفات
    پارسا با اشاره به وجود 171 تخلف در حوزه ترافیک، گفت: سرعت غیر مجاز بیشترین آمار تخلف در جاده های برون شهری را به خود اختصاص داده است.
    وی بیان کرد: همچنین سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه و پارک در محل نامناسب از جمله عمده تخلفات در جاده های درون و برون شهری قم است.
    وی با بیان ثبت تخلفات رانندگی در قم به صورت آنلاین، ادامه داد: دوربین های هوشمند در سطح مسیرهای شهری و جاده ای استان مستقر است و رفتار ترافیکی رانندگان به صورت شبانه روزی رصد و پایش می شود.

    ** تمهیدات ترافیکی برای ایام نیمه شعبان
    رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی قم، گفت: مجموعه نیروهای پلیس راهور استان در این ایام در آماده باش کامل به سر می برند و پیش بینی های لازم برای مدیریت مطلوب سفر زائران مورد توجه قرار گرفته است.
    وی بیان کرد: امسال با همکاری مجموعه شهرداری قم و تولیت مسجد مقدس جمکران، ظرفیت بیشتری برای پارک خودرو زائران در نظر گرفته شده است تا مردم با مشکل کمتری در حوزه ترافیک مواجه شوند.
    وی ادامه داد: از مردم قم می خواهیم در این ایام بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و اجازه دهند ظرفیت های ترافیکی شهر برای خدمت رسانی به زائران مورد استفاده قرار گیرد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو