فونیکسریمکسبهتام

بر اساس تفاهمنامه سه‌جانبه انجام می شود

تولید ۱۰۰ هزار خودرو تجاری کشنده ۴۲۵ اسب بخار در تبریز

عصرخودرو: گروه خودروسازی بهمن با مشارکت تراکتورسازی تبریز،۱۰۰ هزار خودروی تجاری کشنده ۴۲۵ اسب بخار تولید می‌کند.

تولید ۱۰۰ هزار خودرو تجاری کشنده ۴۲۵ اسب بخار در تبریز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۸:۱۸
    به گزارش «عصرخودرو» ، بر اساس تفاهمنامه همکاری سه جانبه ای که امروز به امضای استاندار آذربایجان شرقی و مدیران دو گروه خودروسازی بهمن و تراکتورسازی رسید، گروه خودروسازی بهمن متعهد شد سالانه 100هزار دستگاه خودروی تجاری در تبریز تولید کند.
    فاز نخست این پروژه مشترک با تولید کشنده های دو محور 425 اسب بخار اجرا می شود و در مراحل بعدی متناسب با نیاز بازار، کشنده تک محور، کمپرسی و کامیون باری نیز تولید خواهد شد.
    کل سرمایه گذاری این طرح 8 هزار میلیارد ریال است که بر اساس تفاهمنامه امضا شده، استانداری آذربایجان شرقی متعهد به تامین 65 درصد این مبلغ از طریق منابع خارجی و تسهیلات بانکی شده است.
    شرکت خودروسازی FAW چین نیز در زمینه تکنولوژی تولید خودروهای تجاری در این پروژه همکاری خواهد کرد.
    علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در مراسم امضای این تفاهمنامه، نسبت به فعالیت مستمر و دامنه وسیع طرح ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم این پروژه مشترک خودروسازی، سرآغاز تغییر و تحول در تامین خودروسازی کشور و تامین سلیقه مشتریان باشد.
    مدیرگروه خودروسازی بهمن نیز با بیان اینکه تولید خودروهای تجاری در صنعت خودروسازی کشور مغفول مانده گفت: تولید خودروهای تجاری نقش موثری در اقتصاد کشور دارند و با اینکه هزینه نوآوری در این صنعت نسبت به خودروهای سواری کمتر است ماندگاری بیشتری دارد.
    وی افزود: خودرویی که بر اساس پروژه مشترک بین خودروسازی بهمن و تراکتورسازی تبریز تولید می شود، تقاضای مناسبی در بازار دارد و امیدواریم در در چند سال اول پروژه فروش آن به قدری باشد که سرمایه اولیه را جبران کرده و منافع آن به توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی کمک کند.

    کرمان موتوراکستریم