فونیکسریمکسبهتام

ون الکتریکی «مان» در راه است!

عصر خودرو- شرکت خودروسازی مان می‌خواهد به زودی یک ون تمام برقی و الکتریکی به بازار عرضه کند.

ون الکتریکی «مان» در راه است!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    گروه صنعتی تولیدکننده خودروهای سنگین «مان» که یکی از زیرمجموعه های شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان است، قصد دارد در آینده ای نزدیک، یک ون برقی و الکتریکی را روانه بازارهای جهانی کند.

    شرکت مان (MAN) که نام و آوازه اش در زمینه تولید و عرضه اتوبوس و کامیون در جهان پیچیده است، حالا تصمیم گرفته است با عرضه یک خودروی ون الکتریکی به جمع سازندگان خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست بپیوندد. این ون برقی لوکس که eTGE نام دارد، قرار است از ماه ژوئیه سال جاری 2018 میلادی و با قیمت پایه 86 هزار و 200 دلار وارد بازارهای جهانی خودرو شود.   مشخصات فنی eTGE که شباهت بسیار زیادی به خودروی فولکس واگن e-Crafter دارد، به شرح زیر خواهد بود:

    این خودرو به یک باتری با ظرفیت 36 کیلووات ساعت مجهز است که به آن اجازه می دهد با هر بار شارژ مسافتی معادل 160 کیلومتر را طی کند. در پاسخ به ان دسته از منتقدانی که ممکن است محدوده حرکتی این ون آنها را راضی نکند، باید گفت که طبق تحقیقات انجام شده، بیشتر خودروهای ون شهری در روز حدود 100 کیلومتر حرکت کرده و جابجا می شوند.

    قدرت موتور الکتریکی این ون 100 کیلووات است که می تواند  بدین وسیله تا حداکثر سرعت 90 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. گشتاور تولیدی موتور برقی هم 290 نیوتن متر است.

    باتری های این ون الکتریکی از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی کرده و تنها در عرض مدت 45 دقیقه می توان 80 درصد باتری آنها را شارژ کرد. البته در حالت عادی، باتری این ون برقی نیازمند 5.5 ساعت شارژ است.

    این خودرو توانایی حمل و جابجایی باری به بزرگی 950 تا 1700 کیلوگرم را خواهد داشت و در دو نسخه 3.5 و 4.25 تن وارد بازار خواهد شد.

    این خودرو ابتدا در کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، نروژ و هلند به فروش خواهد رسید و سپس در بازار کشورهای دیگر عرضه خواهد شد.

    این خودروساز که می خواهد سهم بزرگی از بازار خودروهای پاک، بدون آلایندگی و دوستدار محیط زیست را در جهان به خود اختصاص دهد، حالا با عرضه این ون الکتریکی می تواند نخستین گام های خود را در این خصوص بردارد.

    ون های الکتریکی شهری به منظور جابجایی مسافران درون شهری، جایگزین تاکسی و سفرهای گردشگری درون شهری استفاده می شوند.

    در خصوص باتری های بکار رفته در خودروی ون مان باید گفت که طول عمر باتری های آن 10 سال است و می توان آنها را تا 2 هزار بار شارژ کرد. البته لازم به ذکر است که این باتری ها حتی پس از اتمام طول عمر خود، تنها 15 درصد از ظرفیت خود را از دست می دهند بنابراین می توان از آنها سالیان سال بدون هیچ مشکلی استفاده کرد.

    این ون الکتریکی به امکانات دیگری همچون سیستم GPS یا ردیاب ماهواره ای، گرمکن شیشه و ترمز اضطراری نیز مجهز است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو