فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به خودرو ترولر T۴، شاسی بلندی توانا و مدرن؛

جنگجوی برزیلی

عصر خودرو- برزیل در کنار کشور هایی چون هند و چین از چندین سال پیش به عنوان یکی از بازار های خودرویی رو به رشد دنیا شناخته می شدند تا جایی که چه در بحث خودرو های سبک و چه سنگین، می توان نمونه های خاصی را دید که برای بازار این کشور و صادرات به کشور های اطراف، طراحی و ساخته شده اند.

جنگجوی برزیلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ترولر T4 خودروی آفرودی کوچکی است که در ظاهر آن می توان رگه هایی از طراحی جیپ رانگلر و تویوتا FJ کروزر را دید و بسیاری آن را به نام بچه رانگلر نام گذاری کرده اند. 


    آشنایی با T4 :
    وجود یک شاسی بلند ارزان قیمت همیشه یکی از دغدغه های پیش روی جوانان و البته شرکت های خودروسازی است و دلیل روی کار آمدن خودرو های معروفی چون جیپ رانگلر، تویوتا FJ کروزر و سری 70 و لندروور دیفندر در واقع به منظور پاسخ گویی به این نیاز بوده است. ترولر شرکتی برزیلی است که محصول جمع و جور خود را با نام T4 در سال 2001 رونمایی کرد. خودرویی که در نمای جلو و از بغل ها شباهتی به محصولات جیپ داشت. شرکت فورد در سال 2007 اقدام به خریداری شرکت ترولر کرد و این اتفاق باعث شد تا در سال 2014، این خودرو با نمایی دگرگون شده و البته زیباتر هم در داخل و هم در خارج اتاق، به بازار ها وارد شود.
    محدوده قیمتی این خودرو با تمامی تجهیزاتش در حدود 35 هزار دلار آمریکا است که آن را رقیبی سرسخت برای دیگر خودرو های هم کلاسش خواهد کرد. نسل جدید T4 در سال 2018 رونمایی خواهد شد و هر چند زمزه هایی از عرضه این خودرو با نام برانکو از سوی فورد نیز به گوش می رسد، اما کارشناسان با مدارک و استدلال هایی این اتفاق را رد می کنند.

     نسل اول و دوم T4 در کنار هم. در حالی که نسل اول شباهت بالایی به جیپ رانگلر دارد، نسل دوم به تویوتا FJ کروزر شبیه است و از بغل و پشت رگه هایی از طراحی رانگلر در آن دیده می شود.

     


    طرحی کامپیوتری از نسل جدید T4 که گمانه هایی از ساخته شدن نسل جدید برانکو بر اساس آن نیز شنیده می شود.

    نمای داخلی و خارجی :
    همان طور که گفته شد این خودرو برای رقابت با خودرو های دو دیفرانسیل و آفرودی واقعی مثل تویوتا FJ کروزر و جیپ رانگلر طراحی شده است و در آن نیز می توان به وضوح رگه هایی از طراحی این دو خودرو به همراه نیم نگاهی به سوزوکی سامورایی را دید تا جایی که ابعاد کلی اتاق به سوزوکی نزدیک بوده و نمای بغل و عقب یادآور رانگلر است و از جلو تویوتا FJ کروزر را یادآوری می کند. در ها به کمک لولا های زمختی در جای خود قرار گرفته اند که عینا می توان این طراحی را فقط در جیپ رانگلر دید تا به این شکل نمایی قلدر و آفرودی را در ذهن تداعی کند که دو رنگ بودن بدنه و استفاده از رکاب به صورت فابریک که جزیی از بدنه است در کنار سپر های آفرودی جلو، این حس کاملا تقویت می شود. در داخل سعی شده است تا همه چیز در دسترس قرار داشته باشد و طراحی داخلی به گونه ای باشد که هم ارگونومی بالایی داشته و هم در حد و اندازه های یک خودرو آفرودی باشد. داشبورد در عین زیبایی از پلاستیک سخت اما با کیفیتی ساخته شده است که هم مقاومت بالایی دارد و هم به راحتی قابل شستشو است.

     

     

     

     


    مشخصات فنی :
    ترولر در ابتدا از یک موتور 2.8 لیتری توربودیزل با 132 اسب بخار قدرت استفاده می کرد که نهایت سرعت این خودرو را به 160 کیلومتر در ساعت می رساند. این پیشرانه از ساخته های شرکت MWM برزیل بود که جای خود را به موتور توربودیزل 3 لیتری ساخت NGD از گروه ناویستار داد. این پیشرانه 163 اسب بخاری قادر بود تا این جنگجوی کوچک برزیلی را به نهایت سرعت 180 کیلومتر در ساعت رسانده و توانایی های آفرودی بسیار خوبی به آن بدهد. اما با خریداری این شرکت توسط فورد و دگرگون شدن T4 که حتی می توان از این اتفاق به عنوان رونمایی از نسل جدید آن نیز نام برد، فورد از موتور 5 سیلندر 3.2 لیتری توربو دیزل از سری دوراتک روی T4 استفاده کرد. این پیشرانه 185 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که به کمک گیربکسی 6 سرعته ساخت شرکت آمریکایی ایتون که تخصص بالایی در ساخت گیربکس های خودرو های سنگین دارد، ترولر T4 می تواند شتابی در حدود 9 ثانیه و نهایت سرعت 200 کیلومتر در ساعت داشته باشد.
    شرکت فورد برای تقویت همه جانبه در سری جدید این خودرو، از محور های ساخت DANA و از سری معروف و شناخته شده DANA44 که می توان گفت معروف ترین محور دنیا در زیر خودرو های آفرودی است، استفاده کرد. دیفرانسیل جلو از نوع لغزش محدود و کلاچ دار است و دیفرانسیل عقب نیز به قفل کن برقی مجهز شد. در زیر این خودرو نیز از فنر های لول استفاده شده است تا توانایی های آفرودی این خودرو در عین راحتی بالا در رانندگی، کاملا نیاز های راننده را تامین کند.


    پیشرانه 5 سیلندر توربو دیزل ساخت فورد که 185 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد.

     

    نویسنده: علیرضا داودی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو