فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

ورود خودروهای صادراتی بلامانع شد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که کارکنان سفارتخانه ها و ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانند برای یک بار نسبت به واردات یک دستگاه خودروی سواری تولید داخل صادراتی به عنوان کالای برگشتی به کشور اقدام کنند.

ورود خودروهای صادراتی بلامانع شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، آئین نامه ضوابط فنی واردات خودرو در حالی در فروردین سال 91 توسط معاون اول رییس جمهور وقت ابلاغ و پس از آن به اطلاع ستاد نظارت بر گمرکات و ادارات کل گمرک استان ها رسید که یکی از بندهای مهم آن مربوط به واردات خودروی سواری داخلی توسط کارکنان سفارتخانه ها و ایرانیان مقیم خارج از کشور بود.همچنین رعایت حداقل دو سال اقامت در خارج از کشور (برای ایرانیان خارج از کشور و کارکنان سفارتخانه ها)، رعایت ترخیص یک دستگاه خودرو سواری صرفا برای هر خانوار مقیم و با اخذ شناسنامه و گذرنامه تمامی اعضای خانواده و استفاده از تسهیلات مصوبه صرفا برای یک بار.بر همین اساس یکی دیگر از شروط بند مذکور این است که خودروهای ترخیص شده باید از تاریخ صادرات آن دو سال گذشته و از سال ساخت خودرو نیز بیش از 5 سال نگذشته باشد.
    http://asrekhodro.com/News/15678

    سایپا بزرگترین خودروساز ایران شد
    شش سال پیش در چنین روزی خودروسازی سایپا، عنوان بزرگترین خودروساز ایران را از گروه ایران‌ خودرو گرفت. در حالی که در سال 1389 گروه ایران خودرو با تولید 762 هزار و چهار دستگاه انواع خودرو بالاتر از گروه سایپا عنوان بزرگترین خودروساز ایران را به دست آورده بود، در سال 1390 این عنوان با تولید 802 هزار و 733 دستگاه خودرو به سایپا رسید. گروه ایران خودرو در سال 90 در مجموع 772 هزار و 632 دستگاه انواع خودرو تولید کرد و بعد از سایپا در جایگاه دوم قرار گرفت.
    http://asrekhodro.com/News/15697

    سهم 50 درصد کره ای ها در بازار خودروهای وارداتی ایران
    شش سال پیش در چنین روزی دو شرکت خودروسازی کیا و هیوندای در حالی از توقف فعالیتهای خود در ایران خبر دادند که تازه‌ترین آمار گمرک آن زمان نشان می‌دهد این دو شرکت کره‌ای بیشترین سهم را در بازار خودروهای وارداتی ایران در سال 90 را به خود اختصاص دادند. براساس آمار گمرک ایران در سال 90 بیش از 26 هزار دستگاه انواع خودروهای کیا و هیوندای به ارزش بیش از 456.5 میلیون دلار وارد ایران شد.
    http://asrekhodro.com/News/15686

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو