فونیکسریمکسبهتام

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راهها:

فوتی های سوانح رانندگی از سالیانه ۲۷ به ۱۶ هزار نفر کاهش یافت

عصر خودرو- رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان اینکه تعداد جان باختگان سوانح رانندگی از ۲۷ هزار نفر کمتر شده است، گفت: سالیانه فوت ۱۶ هزار نفر از هموطنان براثر سوانح رانندگی همواره برای ما بسیار دردناک است.

فوتی های سوانح رانندگی از سالیانه ۲۷ به ۱۶ هزار نفر کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «محمد بخارایی» روز چهارشنبه در آستانه روز ملی ایمنی حمل و نقل (هفتم اردیبهشت) در جمع خبرنگاران افزود: حتی نباید اجازه دهیم یک نفر از هموطنان ما براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست بدهند و باید برای مقابله با این پدیده شوم همه مردم ایران و مسئولان با عزم ملی تلاش کنند.
    وی گفت: فوت بیش از 16 هزار نفر سالیانه براثر سوانح رانندگی یک دغدغه بزرگ ملی است و باید تلاش کنیم آمار جانباختگان ما در محورهای برون و درون شهری به کمترین میزان کاهش یابد.
    رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان اینکه 33 درصد جان باختگان ما را موتور سواران تشکیل می دهد، گفت: باید با فرهنگ سازی و آموزش های مورد نیاز اجازه ندهیم حمل و نقل کشور ناایمن شود، گفت: متاسفانه 22 درصد جان باختگان نیز به عابران پیاده تعلق دارد زیرا توسعه شهرها سبب شده بخش زیادی از راه های برون شهری ما در داخل حریم شهرها قرار گیرد.
    وی باتاکید بر کاهش سوانح و ارتقای ایمنی در بخش حمل و نقل افزود: آموزش و فرهنگ سازی و تولید خودروهای ایمن در کاهش سوانح رانندگی ما در کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود و با مدیریت سرعت در راه های برون شهری می توانیم از وقوع بسیاری از سوانح رانندگی در کشور جلوگیری کنیم.
    بخارایی بر نقش نیروهای امدادی در انتقال بیماران سوانح رانندگی به مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: بیش از 50 درصد جان باختگان ما پس از انتقال به بیمارستان ها فوت می کنند و ما می توانیم با ارتقای فرهنگ امدادرسانی در کاهش این آمار گام های بزرگی برداریم.
    رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه ها ، از برگزاری جشنواره دوسالانه انتخاب رانندگان حرفه ای برتر ایمنی برای نخستین بار در سال 95 خبر داد و گفت: امسال نیز قرار است 310 نفر در سطح 31 استان به عنوان راننده برتر انتخاب شوند که از میان آنها 10 نفر به عنوان رانندگان حرفه ای برتر در ایمنی حمل و نقل در سطح ملی برگزیده شوند.
    وی در پایان با بیان اینکه حدود 2 میلیون نفر راننده حرفه ای 20 میلیون ساعت در کشور رانندگی می کنند، گفت: 20 میلیون نفر راننده غیرحرفه ای نیز 20 میلیون ساعت در کشور رانندگی می کنند و اگر ما بتوانیم با فرهنگ سازی و آموزش در این راستا حرکت کنیم رانندگان حرفه ای را می توانیم به عنوان الگوی مناسب رانندگی به مردم معرفی کنیم.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو