فونیکسریمکسبهتام

ملاقات و تجربه رانندگی با ب ام و سری ۱ هاچبک ۲۰۱۸ در پیست اتومبیلرانی آزادی

هاچبک جذاب ب ام و در چالش پیست

عصر خودرو - پرشیا خودرو، نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات ب ام و در ایران روز گذشته، برای نخستین بار تست درایو محصولات ب ام و را در پیست آزادی برای اصحاب رسانه برقرار کرد. در این برنامه که با حضور ب ام و سری ۱ در دو مدل ۱۲۰i و ۱۲۵i برگزار شد، خبرنگاران حوزه خودرو فرصت داشتند توانایی این خودروها را در پیست آزادی و در محیطی ایمن و کنترل شده به چالش بکشند و آنچه در ادامه می‌خوانید نتیجه این بررسی است.

هاچبک جذاب ب ام و در چالش پیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، تقریباً اکثر علاقه‌مندان به خودرو و خصوصاً طرفداران خودروهای آلمانی، با شعار معروف ب ام و یعنی "لذت محض رانندگی" آشنا هستند و تجربه نشان داده است که این عبارت، نه‌فقط یک شعار تبلیغاتی، بلکه خصیصه‌ای است که هنگام سواری و رانندگی با سری‌های مختلف ب ام و احساس می‌شود و طبیعتاً سری 1 هاچبک نیز به‌عنوان یک اتومبیل کوچک و اسپرت دیفرانسیل عقب، نباید از این قاعده مستثنا باشد. فیس‌لیفت 2018 سری 1 هاچبک 5 درب، مدتی است که با دو مدل 120i و همچنین 125i توسط پرشیا خودرو به فروش می‌رسد و اگرچه به‌طور کلی و در سال‌های اخیر، سری 1 حضور کمرنگ‌تری نسبت به دیگر مدل‌های ب ام و مانند سری 3 یا 5 در بازار ایران داشته است اما در شرایط فعلی و باوجود ممنوعیت واردات مدل‌های گران‌قیمت‌تر ب ام و، سری 1 جدید با چهره‌ای مدرن‌تر و جذاب‌تر از گذشته و همچنین ویژگی‌های فنی قابل‌توجه، می‌تواند توجه مشتریان این بخش از بازار به سمت خود جلب کند.
نگاه کلی
همان‌طور که گفته شد، پرشیا خودرو دو مدل 120i و 125i پنج درب را برای این تست درایو انتخاب کرده بود که در این میان، مدل دوم از پکیج M Sport و البته سطح تجهیزات بالاتری بهره می‌گرفت و بنابراین باوجود کیت بدنه اسپرت و همچنین رینگ‌های 18 اینچی M، جذابیت بصری بیشتری را به نمایش می‌گذاشت. در داخل کابین هر دو خودرو شاهد پوشش چرم و همچنین تریم تزئیناتی چوبی یکسان بودیم، هرچند که 120i از امکاناتی مانند سانروف، غربیلک فرمان M Sport و بهره نمی‌گرفت و ضمناً باید به این نکته هم اشاره کنیم که کیفیت ادوات و پوشش‌های کابین در مدل‌های 2018 (خصوصاً در قسمت داشبورد)، بهبود محسوسی نسبت به مدل‌های قبلی داشته است. بدین ترتیب از آنجایی که در مطالب پیشین، به‌طور کامل در مورد تنوع امکانات این مدل صحبت کرده بودیم و همچنین سطح آپشن ها نیز با توجه به تیپ‌های قابل عرضه توسط نمایندگی متفاوت است، از توضیح بیشتر در این مورد صرف‌نظر می‌کنیم و به سراغ بخش اصلی یعنی سنجش قابلیت‌های فنی می‌رویم.
تجربه رانندگی
به‌محض آغاز حرکت با 120i، واکنش سریع پیشرانه نسبت به لمس پدال گاز و همچنین بازدهی خوب پیشرانه توربوشارژ آن کاملاً قابل‌توجه بود و درواقع اگر توجهی به اعداد و ارقام روی کاتالوگ و مقایسه آن‌ها با 125i نداشته باشید، می‌توان گفت که 120i نیز باوجود قدرت و گشتاور کمتر پیشرانه و به لطف تعویض‌های سریع و به‌موقع گیربکس 8 دنده ب ام و، می‌تواند رضایت شما را هم در استارت حرکت و هم در شتاب‌گیری‌های ثانویه جلب کند، البته تا قبل از اینکه کشش و شتاب گیری 125i را تجربه نکرده باشید! درواقع 125i موردبحث، علاوه بر اختلاف توان، باوجود پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان و البته فرم دوست‌داشتنی غربیلک فرمان M Sport، چاشنی اسپرت بیشتری را وارد کار می‌کرد و البته فرمان پذیری و همچنین قابلیت حفظ و ریکاوری پایداری هر دو خودرو به هنگام افزایش فشار جانبی (و یا حتی لغزش در پیچ‌ها)، کاملاً رضایت‌بخش بود. نکته دیگری که در این تست موردتوجه قرار گرفت، راحت‌تر شدن و درواقع بهبود کیفیت سواری این نسل از سری 1 نسبت به مدل‌های پیشین بود که اگرچه در مسیر هموار پیست نمی‌توان به‌خوبی این مسئله را مورد بررسی قرار داد اما با تجربه‌ای که قبلاً از سری 1 (مدل 2007) داشتیم، حس نرم‌تر و بی‌صداتر بودن سواری این مدل برای نگارنده، کاملاً محسوس بود. درنهایت می‌توان گفت که سری 1 هاچبک، هم خودرویی ایده‌آل و مناسب برای رانندگی در ترافیک‌های شهری است و هم اینکه می‌تواند با قابلیت‌های اسپرت و جوان‌پسند خود (خصوصاً در نسخه 125i)، لذت رانندگی با یک ب ام و را برای شما به ارمغان آورد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو